varför gör hon så?
Min vita chilla har börjat med att kasta ur de mesta av hö´t ur själva hö hållaren varför? är de dåligt hö eller är hon kräsen och bara tar de "goda" hö´t? lite tröttsamt då dom INTE äter de som kastas ur hållaren.. får kasta MASSA hö..
tacksam för lite råd om vad jag kan göra för att dom ska äta allt hö!
Mvh Mulle
Men det är inte så att det ramlar ut när hon äter? Alltså om hon drar i ett höstrå och får med sig fler utan mening..Hur snabb är du på att slänga det som ramlar ut? Testa att inte ha nån höhäck kanske då?
hon liksom gräver i hö`t och bokstavligen kastar ur hö! jag lägger upp de direkt men hon ratar de.
menar du att jag ska lägga hö´t på bursbotten?
Jag tycker inte om höhäckar. Lägg höet löst i buren bara, det uppskattar hon nog mer som det verkar. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
tack detta ska vi testa 
Ja samma här, använder aldrig höhäckar =)
Som dom andra sagt, behöver höet inte ligga i höhäckar, det kanske funkar bättre utan :)
Sedan är det ju så att chinchillorna rensar bort en del av höet som dom inte tycker om. Det hjälper inte att du lägger tillbaka det då, för dom rensar bara bort det igen :P
jag trodde att ALLA använde hö säck?!? men då behöver jag inte känna mig dum då jag låter hö`t ligga på bursbotten!!
Nejdå, det behöver du inte :P
De var bra att jag tog bort hösäcken för nu äter dom slut på hö´t!!! Malin är nöjd och lika så Cilla! perfekt nöjda chillor SÅNT gillar man