Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 2230 ggr
Nominom
0

chinchilla och katter?

hur funkar det med Chinchillor och katter? 
Hur gjorde ni för att de skulle funka? jag är lite orolig över att busungarna ska få tag på mina chillor. Visserligen är dom i sina burar men de borde kunna skrämma slag på chillorna.

Så ni som har katter tell me? :)

UlrikaD
0

Jag har katter och chillor. Släpper aldrig ut chillorna tillsammans med katterna men är chillorna i burarna är de inte särskilt intresserade. De kan sitta och sniffa på varandra genom gallret.

Har man en jaktglad katt kanske det är annorlunda men här är det lugnt iallafall.

Anne.K
0

Här är det också lugnt, har två katter här hemma, men dom verkar mer rädda för chillorna än intresserade :P ibland nosar dom på varandra genom gallret, men större intresse än så har det inte vart.

Men som sagt, har man en jaktglad katt så kan det va en helt annan femma.

Dock är inte mina katter jaktiga av sig öht, haha, de är riktiga soffpotatisar :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Marina
0

Mina chinchillor har ett eget rum som är stängt, men när jag är där inne så kan nån katt vara med mig ibland..eftersom att chinchillorna var här före katterna så har katterna vant sig och bryr sig inte så värst, men låter heller aldrig nån katt vara där när de är lösa.

Men en jaktglad katt skulle nog absolut kunna försöka komma åt den genom gallret.

Millchan
0

Har också en soffpotatis katt som i bland nosar på chillorna genom gallret och kan tassa på gallret lite men inget värre än så!

Har inte katten med när chillerna är lösa och det går jätte bra med både katt och 4 chiller här hemma!

Min katt är ju iochförsig gammal och inte så brydd hela 13år!

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem