(S) Furet Tower
Ferplast Furet Tower är en rejält tilltagen bur på hjul, med tre stora luckor. Det finns en öppning i övre våningen, så att djuren kan röra sig fritt mellan planen. Öppningen går att täcka för, så att man kan få två mindre burar om man så önskar. Ett långt rör, tre plasthyllor och två plastramper ingår.
Buren har blivit använd till råttor i ett halvår och är i mycket bra skick. Några ställen har blivit lite provsmakade, men det syns knappt.
Längd 80 cm
Bredd 75 cm
Höjd 161 cm
Gallermellanrum 1,4 cm
Finns i Stockholm, endast för avhämtning.
1500:-

Jag tror inte en chinchilla kommer upp i det hålet, det ser ut att vara mer i rått-storlek.
Den är egentligen konstruerad för illrar, och hålet är ca 10 cm i diameter. Jag har ingen koll på chinchillors krav, men tänkte att den ändå kanske kunde vara av intresse för någon här. Man kan ju dela av den om man vill, så att det blir två separata burar istället. :)

#5 Tyckte bara det såg litet ut.
Delar man buren på två så är den tyvärr olaglig för chillor istället.
Fin bur annars, har du testat att annonsera på iller.ifokus eller råttor?
Aha, då ber jag om ursäkt för felplaceringen av annonsen. :) Jodå, jag har lagt ut den även på RiF, men jag visste i alla fall att ytan inte var tillräcklig för illrar (trots att det egentligen är en illerbur, men den är ju inte tillverkad i Sverige, efter våra lagar).
#6 Du får förresten gärna låsa eller ta bort tråden, eftersom den inte visade sig vara relevant för chinchillor. :)

#7 De flesta illerägare som har bur hemma har den ju öppen med hängmattor och grejer. Och då funkar den ju. Är inte förrän man stänger burdörren som den blir olaglig. Så skriver man bara till det i annonsen så är det ju ok.
Men låser denna tråden.