hur skulle ni gjort?
Har en chilla hane som jag har letat kompis till ett väldigt bra tag nu.
La ut här oxå att jag sökte. Men sen så hittade jag en bebis kompis till honom som jag skulle köpa. Men nu blev det inte så då denna bebisen blev sjuk.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Tycker så synd att min lilla kille ska sitta själv, tog hand om honom åt en familj som inte kunde ha honom kvar och tänkte avliva honom och det kunde jag ju inte låta ske.
Tänkte höra vad ni har för tips till mej.
Antingen försöka hitta en ny bebis hane och sätta ihop dom. Det jag tveka på är om dom inte kommer överrens då sitter jag ju med 2 hanar som behöver kompisar.
Sen fundera jag på att kastrera min hane, bli kanske lättare att hitta en kompis för då behöver det ju inte vara en hane. Men tänker på riskerna och så kostar det ju oxå.
Men han ska ju helt klart ha en kompis på ett eller annat sätt!
Hur skulle ni gjort?
Jag hade gjort ett nytt försök till att hitta en bebishane :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Så svårt bara då vad jag vet finns det inga i min närhet och jag har svårt att ta mej till ställen längre bort tyvärr.
Det där med att sätta ihop två hannar va jag lite orolig över också… Men jag och uppfödaren kom övernes om jag att jag skulle få ha två veckors "ångerrätt" om det inte skulle funka.
Kanske inte det bästa alt om man har svårt att ta sej någonstanns men det är ett alternativ.
Att kasterar kan jag inte uttala mej om då jag inte gjort det själv.
Lycka till =)
#3 Brukar tyvärr ha otur med att hitta sätt att lösa transport på, iallfall när det gäller marsvin.
Kan du rekomendera någon bra uppfödare som kanske inte ligger allt för långt bort från blekinge?
finns en i Helsingborg, naturechinchillas. verkligen jättegoa människor!
Det finns en i Eslöv , Lavenders chinchilla , som är väldigt trevlig och tillmötesgående.
Prata med henne. Transport går alltid att fixa
japps verkligen det också!
oj båda långt bort från mej. =( Men få väl kika lite iallafall
Tror att jag skulle kunna ordna transport upp om du är intresserad :)
Hör av dig isåfall…
Sen måste jag fråga en annan sak, kan hända att det är heeelt tokigt men ja. Det var inte dig jag träffade ute hos Cecilia en gång för lääääänge sen? Såg att du var marsvinsuppfödare och utanför karlskrona och vill minnas att hon hette christel också?! ;)
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
#10 Ja det stämmer precis det är jag. =) Vad kul att du kanske kan hjälpa mej, tycker så synd om killen, och han är verkligen i behov av sällskap! ska genast kika in på din hemsida! =)

Jag har enbart positiva saker att säga om att sätta ihop vuxna hanar med en bebis-hane. Brukar oftast funka hur bra som helst.
Nu har jag även kastrerat en hane också till sällskap till en äldre hona för ägaren ville inte ha en bebis. Brukar inte rekommendera kastrering, men det verkade inte bekymra min kille det minsta. Han var pigg och glad direkt han kom hem.
Men lättast är ju helt klart att sätta ihop din hane med en bebis.