Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett06-burar-och-inredning
Läst 1284 ggr
R.H
2011-09-05 20:22
0

Bur

Hej!

Jag har lite funderingar över min bur,den har tre våningar med lite saker på. Men jag undrar om dom hellre vill ha mer att klättra/hoppa runt på än just "springyta"? Dom är ju ute och springer några timmar varje dag så dom kanske skulle uppskatta om jag byggde om lite så att det blir lite mer hopp och klättring?

Tar gärna alla tips jag kan få! :)

Anne.K
2011-09-06 08:14
0

Mer klätter och hoppmöjligheter tycker jag absolut du ska fixa till dom :)

Hur hög är din bur? För tänk på att ifall den är väldigt hög så ska du dela av buren på mitten med ett hyllplan om du inte redan gjort det så att de inte faller från högsta höjd ner till botten, för då kan de skada sig illa. För som du kanske redan vet så flyger å far chillor åt alla håll å skuttar omkring, så olyckor kan ju hända i buren.

Men som sagt, fixa lite hopp möjligheter i buren till dina chillor :) men tänk oxå på säkerheten :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

R.H
2011-09-07 19:39
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då ska jag göra det :)

Min bur är ju ganska hög,den är ca 180cm. men den är avdelad på mitten så att de inte trillar från översta hyllan ner till botten på buren :)
men som sagt så har de ju en del hoppmöjligheter men ska fixa så dom får lite till. ja flyger och far gör dom ju en hel del.

Tack för ditt svar! :)

Anne.K
2011-09-08 08:36
0

oj det var mig en hög bur ^^ känns som att med den höjden så har man mycket förutsättningar till att göra massa roligt i buren :D

Visa gärna upp en bild ^^ är alltid roligt att få se hur andras burar ser ut :) brukar va inspirerande.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning