Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 06-burar-och-inredning
Läst 1677 ggr
Anne.K
0

Skura rent trähyllor

Lite kiss och smuts lär det nog bli på trähyllorna efter ett tag så då undrar jag hur man lättast skurar rent trähyllorna så dom e bakteriefria å fräscha.

Jag läste på internet någonstans att man kunde ta å spraya med vinäger å vatten å torka rent, men funkar det?

Hur rengör ni era trähyllor i chilla buren?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

LadyS
0

Jag använder piss off. En flaska jag köpt med rengöring i. Den är till för kattlådor och burar. Funkar toppen tycker jag och luktar jätte gått. Den går även att använda i tvättmaskinen om man skulle vilja tvätta sina hängmattor och dyligt =)

Anne.K
0

är det såna där sprayflaskor som man ser i hyllorna på djuraffären? trodde dom var till för att spraya på ställen där katter råkat kissa av misstag å man vill förhindra att det händer igen :P men jag kanske har missförstått den flaskan, haha… har iaf aldrig köpt en sådan så aldrig blivit då av att man läst på dom :P

LadyS
0

Ja precis de är sådana flaskor. Jag hade heller aldrig tänkt på dem till jag fick ett extra knäck på Dogman och faktiskt läste på en av flaskorna.

Det va då jag köpte min och prova. Funkar kanon och det luktar underbart efter. Har en med fläder doft. Väldigt friskt.

Det är ju lätt att missförstå då det står piss off… trodde också det va ett typ av "fy" spray.

Kan dock varmt rekomendera dem.

UlrikaD
0

Mina kissar oftast inte på hyllorna utan på botten i spånet.

Om någon gör det så brukar de oftst ha använt dem som mellanmål samtidigt så då byter jag ut hyllorna istället.Flört

Anne.K
0

#3 då ska jag nog köpa hem en sådan så man har det hemma ifall det skulle behövas nån gång :) #4 vad bra att dom inte kissar på hyllorna :) får hoppas töserna oxå gör det så lite som möjligt hehe. Men att dom äter upp hyllorna gör ju inget så länge dom inte äter upp dom för fort :P