Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett11-avel-och-uppfödning
Läst 1088 ggr
Zuzziquie
0

Irriterad!

Har precis gått igenom alla chillorna för att se vilka jag ska ställa ut och är riktigt sur på dem just nu! :(

Hade sett framemot den här utställningssäsongen och hade tänkt satsa på att ställa riktigt många i framförallt Svalöv bara för att det ska bli många djur så att utställnignen verkligen blir av. Men! Chillorna vill inte som jag vill tydligen (det vill de aldrig)… Så vet ju om att en del av chinsen inte går att ställa ut eftersom de sitter med bebisar så det är ju praktiskt omöjligt. Utöver de med bebisar trodde jag att det faktiskt skulle kunna bli en hel hög att ställa ut, men men önska kan man ju… 

Börjar kamma igenom Shopgirl, kammar och fixar riktigt noggrannt, för tänkte att jag tar med henne till norrköping & svalöv så kan hon kanske kanske ta sina två sista cert och sedan vara klar. Men när jag är klar med kammande och av en händelse råkar känna på magen så tycker jag att den känns ovanligt stor ut och jo då, när jag känner lite bättre så känner jag ett foster - en chilla struken från min utställningslista… 

Sedan går jag vidare till nästa bur… samma sak där… och i buren efter det… och i buren efter det! 

För några månader sedan så sa jag till dem att de skulle göra bebisar (eftersom jag inte haft några ungar alls på 1 år!) men det kom inte direkt några ungar… Och så nu när jag precis sagt till dem att bli riktigt fina inför höstens utställningar så detta?!!! 

Så, summa summarum… förbered er på ett babyboom här hos mig inom någon månad! Däremot närmast chillalös på höstens utställningar  :?  

Var bara tvungen att klaga lite - jag vet, lite av ett I-landsproblem men men hehe

Om någon är intresserad så, de som jag tyckte att jag kände foster i/misstänker kan vara dräktiga är: 
Ritterspach's Shopgirl
Ritterspach's Zenta
Ritterspach's Shiva (påminner om en fotboll just nu, så henne visste jag om sedan tidigare)
Kongeåen's Freya
Kongeåen's Bente
Östergaard's Paprika
Bahhe's Silje

Vad ska jag ställa nu då?  :|

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Niiinah92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kan putsa och kamma min Ysma och ställa ut henneFlört hihi

UlrikaD
0

Det är verkligen i-lands problem hörru. Massa snygga bebisar istället för en utställning. Tycker inte det minsta synd om dig.Tungan ute

Zuzziquie
0

#2 Det är faktiskt två utställningar, så det så! ;)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

UlrikaD
0

#3 Tycker ändå inte det miiiiinsta synd om dig, så det så!Tungan ute

zandrina
0

Jag blir bara glad för en liten babyboom!

Men Paprika födde ju för bara nån månad sen? Eller?

LadyS
0

Susanna… du har ju en hel drös karlar hemma hos dej som du fakriskt skulle kunna ställa ut =)