Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett16-foton-och-videoklipp
Läst 2580 ggr
UlrikaD
0

Barnvakt:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappa Stitch tar hand om sitt något klängiga son.Skrattande

UlrikaD
0

Medans Pretty in Pink tar hand om lillasyrran.Skrattande

zandrina
0

Naaaaw! Vad söta! Är Pretty in Pink storasyster eller mamma?

UlrikaD
0

Pretty är storasyster och också dotter till Stitch ovanför.

zandrina
0

Har mamma tagit semester? =)

UlrikaD
0

Mamma satt på hyllan nedanför med andra bebis-tösen. De hjälps åt.

zandrina
0

Har du tre småttingar i en bur? Så mys! =)

UlrikaD
0

Nej, pappa Stitch bor med sin son som är 6 mån. gammal.

Mamma Mira och dottern Pretty tar hand om två småtöser som är 8 veckor gamla.

Varsin bur, en med honor och en med hanar. Annars blir de massa fler.

zandrina
0

Ja, jag tänkte väl det! Åhh! Har du bild på de små töserna? De kanske finns här på CiF, jag kan ha missat dem!

UlrikaD
0

Var bara ena tösen som fastnade på bilden där med Pretty. Fast andra tjejen ser likadan ut:)

zandrina
0

Så söta! =)

Anne.K
0

Åh äntligen fick jag se en av småtöserna som jag ska ha :) har ju väntat på bild i mailen ett tag nu Ulrika ;D (jag som är Anne från Skara, hihi) . Men som tur hittade jag det här forumet å fick syn på den ena iaf ^^.

Verkligen ursöt :D sitter här nu å kan inte sluta le jättestort :D

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

UlrikaD
0

#11 Men där är du ju.Skrattande

Skulle försöka ta bättre bilder åt dig igår på båda två, men inga blev bra. Tyckte det var lite futtigt att bara skicka en bild så jag tänkte göra ett nytt försök innan jag skickade.

Men nu fick du en bebis, en storasyster, en storebror och en pappa på bild iallafall.Flört

Jag tänkte göra ett nytt försök idag och se ifall det blev bättre. Men mamma Mira brukar sätta sig framför när jag kommer med kameran. Jag har verkligen försökt. Men trodde inte du ville ha bild på en svans, eller ett öra bara.Tungan ute

Anne.K
0

haha, ja bara en svans är kanske inte så mycket att se :P men var verkligen roligt att se dom här bilderna :D så söta hela bunten ^^

Och den ena bebisen som man fick se lite av här i tråden ser ju bedårande ut :D längtar så mycket nu efter bebisarna ^^

Hur lika är bebisarna varandra? är dom helt identiska eller kan man urskillja olika kännetecken så att man kan se skillnad på dom två? :)

UlrikaD
0

#13 Jag tycker de är i stort sett identiska, men sitter de bredvid varandra så ser man skillnad på dem, de är lite olika i storlek, huvudet, mörkhet i färg. Så det går att se skillnad på dem.

Det är just när man går fram till en av dem så vet jag inte riktigt vem det är, men tittar jag då på den andra så vet jag.Skrattande

De verkar iallafall bli lika mysiga som resten av familjen, fast fortfarande massa mer studs i tassarna såklart.

Anne.K
0

Åh låter underbart :D låter som att de blir bra individer av dom två :)

Sedan med tiden kan man nog oxå urskillja dom via deras personligheter när dom börja utvecklas mer å mer som individer :) Och när man levt med dom ett tag så lär man nog hitta såna där små små kännetecken som gör att man ser vem som är vem ^^ Så har det iaf vart med andra djur jag haft som sett identiska ut att med tiden så lyckas man ändå på nått konstigt sätt veta vem som är vem :P

rätt lustigt det där egentligen hur man får ett öga för sånt när man lärt känna djuren :)

Justsmiile
0

#1 men gud vad vacker pretty in pink är! :D 

& de små är bara för söta ;)

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

UlrikaD
0

#15 Nu ska vi se ifall det blev några bilder iallafall.

#16 Tack så mycket, hon är en av de finaste jag fött upp faktiskt.Kyss

Här har vi en liten tufsig och trött mamma Mira som spanar på sina småttingar.

UlrikaD
0

Mamma med ena bebisen.

UlrikaD
0

En pigg bebis.

UlrikaD
0

Och en liten tröttare bebis.

Anne.K
0

Åh jösses, de vart ju sötare än jag föreställde mig :D såna underbara sötnosar <3

så otroligt fina :) det är så att hjärtat smälter ner till en enda klibbig smet av överdos av söthet :D

UlrikaD
0

#21 Vad bra att jag lyckades få till några bilder iallafall då. Och så fick du se mamma också. Hela familjen.Skrattande

Är ju bara en vecka kvar.

Anne.K
0

ja å det börjar pirra i magen för fullt ^^ känns nästan som julafton nästa vecka :D ska bli så roligt med tillökning till våran lilla familj :) för nu börjar det kännas tråkigt med en stor bur som stått färdig nu ett tag å bara ekar tomt, behöver några som flyttar in dit nu gör det till en levande å mysig plats :)

UlrikaD
0

#23 Vad söt du är!Skrattande

Anne.K
0

haha, jag har lite tendens att bli exalterad över djur ^^. Djur överlag är såna glädjegivare. Djuren jag redan har här hemma är alla mina ögonstenar å gör mig glad å lycklig å jag hoppas dom oxå är glada å lyckliga ^^, känns som att dom är det iaf, de ser alltid så glada ut å katterna spinner alltid så belåtet å följer efter mig vart jag än går, haha :P

Så jag hoppas att chillorna oxå kommer bli lyckliga här i våran familj :) dom kommer iaf få mycket kärlek å omvårdnad ^^

UlrikaD
0

Det är väl så det ska vara tycker jag.Skrattande

Anne.K
0

åh du kanske vill se buren vi har byggt åt dom? :) den är ju som sagt färdig :) är bara lite myssaker som ska fixas in å kanske lite leksaker av nått slag som dom kan pilla med ifall trädgrenarna blir för enformiga :P

Jag ska se om jag kan ta ett bra foto på buren å skicka till dig :) så får du se hur deras nya hem kommer att se ut ^^

UlrikaD
0

Ja, jättegärna!Skrattande

Anne.K
0

Sådär nu har jag mailat iväg bilderna till dig :)

UlrikaD
0

#29 Har svarat:)

Undrar bara om du köpt gps-sökare till töserna.

Om du vill kan du lägga in burbilderna i denna tråden, eller starta egen tråd med bilder såklart.

Kanske kan inspirera någon annan som ska bygga bur.

Justsmiile
0

#30 håller med! kul med lite bur bilder!

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

zandrina
0

#31 du kan inspirera mig! =)

Anne.K
0

Okej :) kan slänga in bilderna på buren lite senare idag :)