Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 1156 ggr
Zuzziquie
0

S*Lavender's säljer hanar

S*Lavender's Long Time No See

Time är ännu bara en liten bebis. Han är standard grå och vid två veckors ålder vägde han lite drygt 100g.

Går inte säga så jättemycket om temperamentet än, men han är väldigt nyfiken på allt (så som bebisar brukar vara) samtidigt som han kan somna i handen om man klappar honom bakom örat =)

Mamma är Ritterspach's Zenta, en stor amerikansk import och far är Nathaniel, en dansk hane med tipp topp päls, färg och storlek. 

Han kommer vara leveransklar i mitten på juli men det går redan att visa intresse och komma och titta på honom om man vill det.

BildBild

S*Lavender's & S*Atlantis Wild Nero

Han är en ren standard grå hane som ser väldigt lovande ut! 
Han har ett sött huvud och redan en väldigt tät och mörk päls.

Mamma är Sörig's Loch Ness, standard grå hona från Danmark 
och pappa är Tågarps Vide, standard grå hane från Sverige. 

Bilder kommer!

Sir Tristan Melantios *RESERVERAD*

Tristan är en ren standard grå hane från Danmark.

Hans fördelar är att han har en väldigt bra päls (fått 4.5 av 5p på textur och täthet) samt storlek med en normalvikt på ca 900g. 
Han är utställd två gånger i sverige där han fått 86p resp 84p och innehar därmed 2 x Cert.

Han passar även bra som ren sällskapschinchilla då han är väldigt trevlig och framåt i temperamentet. 

Chicko

Chicko flyttade hit efter att ha bott i ett dåligt tidigare hem där han inte fick någon uppmärksamhet. Detta gjorde att han var ganska rädd när han kom hit, men det har förändrats otroligt mycket sedan flytten hit och nu är han mycket mer framåt och tycker om att komma ut :)

Han kommer ursprungligen från en seriös uppfödare och föräldrarna är båda fina djur från stora danska uppfödare (Henrik Larsen/NC's och Ivan Iversen) så nu söker han efter ett tryggt hem. 

BildBild

Chicko eller Tristan kan säljas tillsammans med lille Time så de får sällskap av varandra. Jag kan isåfall hjälpa till att sätta ihop dem före köp, så att man vet att det fungerar med ihopsättningen.

Vid köp så ingår registrerad stamtavla, övergångsfoder & sand, infohäfte om chinchillor samt 1 års medlemskap i SCAF.

De finns utanför Eslöv, i Skåne

Är du intresserad så kan jag nås på
Mail/MSN: Sussu_90@hotmail.com
Mob: 0730-77 83 78

Med vänliga hälsningar
Susanna, S*Lavender Chinchilla

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Lupin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Otroligt fina killar du har, jag hoppas att dom kommer till det perfekta hemmet. Lilla Time hade gärna fått flytta hem hit och vara sällsakap till min Unicorn om vi inte hade bott så långt ifrån varandra. Förlåt att jag tar upp den här tråden med ett inlägg som inte ger dig så mycket, men jag vill önska dig och dina chillor lycka till.

www.vovvensdagis.se

Zuzziquie
0

Time är reserverad!

Zuzziquie
0

Tristan är reserverad!

Time är åter till salu!
Time sitter tillsammans med Chicko och Nero (S*Lavender's & S*Atlantis Wild Nero) och de kan säljas tillsammans alla tre eller två av dem tillsammans!

Här är en ny bild på Time: