Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 2383 ggr
Wand
0

Chinchillorna måste bort..

Idag var jag och kollade på min och pojkvännens blivande lägenhet. En fin och rymlig etta, centralt och bra läge. Kanon, tyckte vi! Men så kommer den där meningen som man verkligen inte vill höra.. "Jag accepterar inte djur i lägenheten". Vad gör man då? Vi måste ta lägenheten, det börjar bli akut. Min mor vill inte ha mig inhyst här hemma något mer, och pojkvännen vill flytta så fort som möjligt så han kan söka jobb. Då måste vi ju ta den, för det är svårt att hitta lägenheter när man är fattig student och arbetssökande. Har nu en inre strid, vill inte sälja de små. Men de får inte bo kvar här hemma då min mor inte kan ta hand om dem. Gah.. Tråkig dag idag.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

UlrikaD
0

Men ni måste väl ha diskuterat djur om ni pratat om att flytta ihop. Chillorna har du ju inte haft så länge, och du har ju även tingat fler, eller?

Då måste du ju ha vetat att han inte ville ha djur i lägenheten.

Wand
0

Nej. Vi ansökte om lägenheten förra veckan, och han som hyrde den nu sa att man fick ha djur där för att andra i huset hade det. Idag när jag åkte iväg för att prata med hyresvärden och kollade på lägenheten så sa han att han inte tillåter djur. Möjligtvis på kortvisiter, men inte som bor där permanent. 

Jag får inte bo kvar hemma hos min mor och min far är allergisk så jag får antingen flytta till lägenheten med min pojkvän eller flytta till min far, och i vilket fall som helst så kan jag inte ha chinchillorna kvar.

FearyDawn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det din pojkvän som förbjuder dig att ha chinchillor i eran kommande lägenhet???

edit : såg inte ditt inlägg #2

UlrikaD
0

Är det ett vanligt fastighetsbolag och inte allergilägenheter så får de inte ha förbud om husdjur.

Är det däremot en privat hyresvärd så får de sätta vilka villkor de vill.

Sök en annan lägenhet där det är bättre villkor då?

Wand
0

#4 Det är ett privatägt hyreshus. Här i Hudik så finns det inte många privatägda lägenheter, och vi är inte berättigade att hyra ifrån t.ex hudiksvalls bostäder då ingen av oss har fast inkomst. Vi har sökt lägenheter sedan i maj, men får alltid avslag just pga detta. 

Vi har sökt till två andra privatägda, men de gick till några andra personer. Den enda anledningen till att vi står på första tjing på denna lägenhet är för att min mor och ägaren är släkt.

madilicious
0

Tycker för det första att man kanske ska tänka igenom sitt djurköpt lite bättre om man vet att man inom en tid ska flytta är det bättre att vänta köpa djur tills man slagit sig till ro och vet om man får ha djur eller inte i den kommande lägenheten/huset.

Du kan inte ha lvar chillsen hos din mamma tills du kanske fått en annan lägenhet där du kan ha djur eller kanske prata en gång till med blivande hyresvärden? Nu vet jag inte hur många chinchillor du har. Själv har jag 2 och de luktar ju inget alls. Så om du förklarar det för hyresvärden så kanske det går bra?

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

madilicious
0

Hoppas det går bra för både dig och chinchillorna iaf tråkig sits :/

Sajtvärd på Camping

Wand
0

#6 Det är ju jävligt lätt att veta två månader tidigare att man hamnar i en djurförbjuden lägenhet. 

Vi har inte sökt till några lägenheter där det råder djurförbud, detta djurförbud kom precis tills vi flyttar in.

Jag får ha chillorna kvar hos min mamma ett tag efter att jag flyttar, men då måste jag komma hem hit och ta hand om dem för att hon inte vill göra det. Såklart. Så det är ju inte superakut, men för deras egen skull så bör de få ett hem innan dess då jag inte kommer ha så mycket tid för att ge dem utevistelser och allt sådant.
Men jag tänker såklart vänta tills rätt person dyker upp, och det får ju ta den tid det vill!

[Dominik]
0

Så tråkigt att höra! Men ni kanske kommer hitta nån som ska ta hand om djuren, o under tiden så kommer ni leta efter en lya där man kan ha djur.

Jag hoppas på det bästa!

UlrikaD
0

Har du varit i kontakt med uppfödarna och hört ifall de kan ta tillbaka dem.

Qobra har du väl knappt haft två veckor.

Wand
0

Jag hämtade hem Qobra för några veckor sedan. Har mailat Anneli och hon vill inte ha tillbaka honom. Har även mailat till både Bettys och Ellies förra ägare, de vill inte heller. 
Men de ska få kontaktuppgifter till "vem som nu blir nya ägaren" så de får vara med i deras utveckling ändå.

UlrikaD
0

#11 Ok, vad tråkigt.

Wand
0

Ja, det tråkigaste med det är att om de hade velat ha tillbaka dem så skulle jag ha vetat att de hamnade hos en bra person, men nu måste jag lyckas hitta en seriös och bra person på annat håll.

Wand
0

Vill uppdatera med kanske goda nyheter om att jag bestämt mig för att bosätta mig hos min far tills en annan lägenhet dyker upp.
Han har gått med på att låta mig ha chinchillorna där sålänge inte han och min lillasyster märker av allergierna.

/Glad tjej

LadyS
0

14# Nej med vad skoj att höra =) Men hur blir det med den nya lägenheten då? Tar din kille den så länge eller?

Wand
0

Nej, det blir att vi avsäger oss den och letar vidare. Nu då jag kan flytta hem till min far så funkar det, men det är synd att hyresvärden var så surig och anti-djur haha. Men så kan det vara ibland.. 

Men nu får jag i alla fall behålla dem, så jag är glad!

madilicious
0

Underbart att höra ;)

Sajtvärd på Camping

Wand
0

Min far och syster har nu starkt visat att jag inte kan ha chinchillorna kvar. Kliande, röda ögon och täppta näsor. 

Så tyvärr blir det till att omplacera dem i alla fall.
Stackars små liv. Men jag hoppas på att finna ett långvarigt och bra hem till dem nu istället.

Wish me luck.

LadyS
0

Tråkigt att höra att de inte klara av dina små älsklingar men sånt är livet.

Och iblnad blir det inte som man tänkt eller planerat. Jag hoppas du finner ett fint och bra hem till dem och önskar dej alla lycka till!

Wand
0

Ja, det är väldigt tråkigt. Då min mor också är allergisk, men att det har gått bra då de varit i mitt rum, så trodde jag faktiskt att det skulle kunna funka. Men pappa och Malva är antagligen mycket mer allergiska + att Malva är astmatiker.. så det förklarar väl en del.

Tack så mycket, lycka behövs!