(S) Stor bur för chinchilla!
Jag säljer nu en stor chinchillabur med fyra våningar, botten inräknad, alltså tre hyllor. Botten är 95 x 50 cm och höjden (botten inräknad) är 74 cm. Hyllorna är lite gnagade på, men inte alls mycket. Vattenflaska och så vidare ingår tyvärr inte då tillbehören används i min nuvarande råttbur. Men en trästege och matskålar finns om så önskas, dock har jag ingen chinchilla och vet därför inte om de är för små för en chinchilla eller så. En chinchilla har för övrigt bott i buren och det är en chinchillabur, så det är inte bara en råttbur, trots att råttor också kan bo i den.
Buren är i bra skick och inga hyllor sitter löst, inte heller dörren och takluckan.
Nypris är 1 595 och jag säljer buren för 650 kronor.
Mer information, samt mitt telefonnummer, möjligheten att mejla mig och en bild finns i min annons på blocket;
http://www.blocket.se/stockholm/Bur_for_rattor_el__chinchilla_34833003.htm?ca=11&w=1
Att svara här går också bra om du vill det 
Tyvärr så är den lite för liten för att vara till en chinchilla, enligt lagen.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Som Wand ovan skriver så är den olaglig för chillor. Dessutom är det inte bra med plasthyllor till chillor.
Hoppas du får sålt den till något annat djurslag, råttor kansek?
Jag har bara haft råttor i den, men den jag köpte den av hade sin chinchilla i den.
Har själv aldrig haft en chinchilla, men antog att den var passande för chinchillor också då han som sålde den till mig hade sin chinchilla i den. Aja, då blir det att sälja till någon med råttisar! 
Jadu, det har hänt många gånger att man träffar på folk som inte har någon koll på det där med burmått och liknande. Lite synd. Nu ska jag inte leka världsbäst heller för det var inte förrän alldeles nyligen som jag fick det helt 100% klart för mig vilka mått som gäller, men det är ju alltid bra att dela med sig av det man vet ändå!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?