mat till chinchilla
hej :D
Jag har problem med att hitta riktigt bra chinchilla mat i djurbutiker, jag frågar om mat till chinchilla, dom anställda visar mig alltid pellets som är brun och grön med grönsaker som innehåll, tror inte de är så bra? Eller en sorts gnagar blandning, men dom varnar iallafall för att de är mer godis, men större kunskap värkar dom inte ha :S…
Jag bor i skogen, eller en avlägsen by ifrån i stort sätt alla storstäder, de pelletset han har nu kommer ifrån personen jag köpte honom ifrån, det är ljus färgat, inget pellets som jag sett förut iallafall är ljusfärgat med bruna prickar i? Min pappa har inte heller råd att köra mig flera timmar till en butik, så jag undrar om det finns en bra butik på nätet som man kan beställa hem mat därifrån?

Bellos chinchillapellets finns hos en del nätbutiker, vet dock inte riktigt vilka, du får söka lite.
Sen kan du köpa Scaf-pellets (mästers pellets) från uppfödare. De kan posta till dig. Så om du inte har många chillor så kan ju det vara en lösning.
Jag bor också långt ifrån allt, och bra chinchillapellets finns inte att köpa på djuraffärer häromkring, så jag beställer SCAFs pellets ifrån en uppfödare i Örebro. Det funkar fingemang, frakten kostar inte mer än 99 kronor upp till 10 kilo med schenker, så då kan man beställa flera kilo på en gång och inte betala så mycket i fraktkostnad.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?