Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 06-burar-och-inredning
Läst 2088 ggr
Wand
0

Vaxduk el. annat underlag?

Jag ska till att bygga en Ny bur av en gammal bokhylla, den kommer bli 200x100x50 (hxbxd) fast i början ska jag dela av den på mitten för att ha en temporär bur till en nykomling.

Men hursomhelst, jag har läst att många köper figurklippt plåt och liknande som underlag till burarna för att inte urin och liknande ska sätta sig i träet i bottnen och så, men för tillfället har jag inte råd med detta så jag skulle behöva en liten nödlösning tills i höst.

Så jag funderade på vaxduk eller något liknande.. men detta bör de väl gnaga i, och det kan ju knappast vara bra?
Finns det någon som har något annat förslag? Eller bör jag bara låta det vara som det är tills jag kan skaffa plåt? 
Det kan börja lukta hemskt, men då får man kanske byta ut bottnen efter ett tag.

Hur har ni gjort?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ivanhoe81
0

sätter en tass här

gnagarlover
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har lagt in en bit av golvmatta och över det ett lakan.byter varannan dag.luktfritt o lättstädatFlört

Niiinah92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har oxå en bit golvmatta och sen spån över detSkrattande

Zuzziquie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Golvmatta är nog bättre, men tror att vaxduk eller liknande också fungerar bra :)

Annars har jag haft sån här i några: det är någon typ av plast som man har i botten i köksskåp - köpt för enmassa år sedan på IKEA…

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Zuzziquie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild till

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Wand
0

Ah okej, tack för era svar! Golvmatta har vi hemma så det är ju perfekt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?