Hej världen!
Halloj!
Jag tycker att chinchilla-sidan har blivit lite död på sistone, så jag vill bara slänga in ett "How do you do?" och sådär. Mår era chillor bra? Är allt frid och fröjd? Något nytt som hänt den senaste tiden? Osv!
Själv börjar det dra ihop sig för att hämta min lilla tös i Östersund. Den 9:e åker jag, och nu i veckan ska jag antagligen börja bygga bur och allt.
Lyckan är stor!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Hej!!
Kan faktiskt hålla med dej om att det varit lite tyst här… kul när någon bryter tystnaden =)
Här är allt fint och min lilla kille mår underbart. Är dock lite ensam just nu men det ändras snart.
Sitter också och väntar på att snart få åka och hämta hem min lilla pojke. Den 4/6 åker jag till Danmark för att hämta grabben =)
Och just nu sitter jag och gubben och skissar och räknar på vad vi behöver till de nya burarna och mitt chilla rum.
Längtar så mycket. Trist bara att man ska jobba i morgon så man inte kan åka och köpa materialet men det får bli på tisdag =)
Så lyckan är stor här med…
Åh, vad roligt! Hur ser den lilla pojken ut? Jag ska också dra iväg för materialinköp snart, det är så skönt att få sådana saker gjorda!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jo, här är det bra mede våran chinchilla. Sally är 9 1/2 år, snart 10år nu senare i sommar. Släpper knappt ut henne numera eftersom hon visar ålderstecken och blir rätt uttröttad och flämtar då… men hon har en stor bur att motionera runt i, så det är rätt så lugnt. Annars verkar hon piig å glad… och älskar sina russin, de få hon får. Brukar ge henne en liten morrotsbit ibland också, och det är väldigt populärt, utan skal dock och väl sköljd.
Vi ska snart komma till skott och fotografera en chinchillabur som vi ska sälja, räcker med en bur till en chinchilla… behöver inte två med tanke på att de inte går att sätta ihop.
Min lilla pojke som kommer hem är 10 veckor och en liten vit violett kille.
Grabben jag har hemma är ca 8 månader ov är en standard grå.
Idag är dagen jag bara vill ska ta slut för i morgon ska vi åka och handla materialet till burarna. Kommer bli 6 nya och fina burar som ska få nya invånare efterhand som jag finner dem=)
Här mår alla toppenfint!
Ingenting speciellt har hänt faktiskt. Det gamla vanliga, ut och hoppa och ha roligt. Men snart ska vi bygga nya burar åt dom så det ser jag framemot :)

Här hemma är väl lite deppigt. En av mina hanar låg död i buren för någon vecka sedan. Ingen aning om varför. Han var fem år gammal och jag har haft honom sedan han var 10 veckor:(
Å, vad hemskt. Beklagar 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här mår chillorna bra,lika galna som vanligt
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#4 ååh en violettis 
Vad roligt med burbygge! Har själv projekt på g men ja gäller att bestämma sig för en dag eller helg man tar tag i det annars står det bara halvfärdigt…
#6 Vad hemskt, beklagar :(
Hos mig mår alla chillorna bra, de små hoppar runder & de ska få sitt första bad ikv!
Ville han växer jätte mycket! längtar tills utställningarna i höst ;)
Japp en liten violettis. Är så nyfiken på att få se han =)
Har ju bara sett han på bilder så ska bli skoj. Och nu närmar det sej massor.
Vi håller med här borta om längtan till höst om efter alla utställningar.
Sist gick det riktigt bra för Chilli och nu satsar vi på att ta nästa CERT.
Burbygget har börjar ta fart… Sakta med säkert. Har köpt material men har börjar ångra mej lite på designen så ska skissa lite på den och se om vi kan börja på burarna i eftermiddag.

#10 Vart ska ni få er lilla pojke ifrån? Har du någon bild som du kan fresta oss med så länge?
#11 Min lilla pojke kommer från Köpenhamn.
Klart jag har en bild att fresta er med… Ska bara rota runt i datorn lite =)
Så nu hoppas jag bilden kommer med….
Åhh vad jag längtar nu.. Bara 2 dagar kvar sen åker vi =)
Och igår börja vi på burarna… Vi börjar göra två och sen får det kommer fler med tiden ;)

#12 Blev väl kanske mest nyfiken från vem han kom ifrån.
Ser ut som en Ciara-chilla.
#13 Vad du är duktig på att se ;)
Här går det bara fint med chinsen. Har precis kommit hem från jobbat och pustat ut. Första jag gör är att springa in och kika om Phoebe har fött (vilket hon bör göra när som helst) men inga bebisar…
Annars håller jag på och förbereder inför de kommande dagarna. Imorgon ska jag ta tåget genom halva Danmark för att eh hitta på hyss (uppdatering kommer ;)) och så på lördag ska jag också över till Danmark, men bara över sundet till köpenhamn och då ska jag dock inte hitta på några egna hyss utan bara agera tolk åt en som är dålig på att förstå danska 
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
#13 Japp det är en Ciara chilla =)
Ville inte säga för mycket innan han har kommit hem.
#14 Jag vet vad du ska hitta på för hyss ;)
Så otroligt kass på danska är jag inte… men inte långt i från
, så kan man så självklart plockar jag med mej en tolk =)
Dessutom så får jag ju en möjlighet att umgås med dej och det tackar jag definitivt inte nej till 
Ser så sjukt mycket fram i mot Lördagen så det finns inte.
För övrigt så har materialet till burarna , ja en del av det i alla fall , kommit hem och vi ska snart påbörja bygget.

Hoppas ni båda två får en trevlig resa!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här hemma är det bra, chillorna är alltid lika glada när man ger dom hö. Min "fetaste" chinchilla verkar ha gått ner i vikt tack vare den nya buren som är över dubbelt så stor vilket är toppen :) Dom trivs som handen i handsken ;) Har ju inte nytt här annars då det är 2 hanar och då blir det ju inga bebisar eller så xD
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Haha, på tal om ungar. För ungefär ett år sedan trodde jag det var tre hanar jag hade. Men nej, en var visst en hona. Och det märkte jag inte förrens hon fick tre ungar. Mamma Trullan, hon blev 3 år i förrgår.