Väldigt passiv och reagerar knappt
Kastrerade min hane i torsdags dvs för 2 dagar sedan. Är dock väldigt orolig :( han har legat på samma ställe längst ner i buren sedan dess. Är väldigt passiv och reagerar knappt när man rör vid honom. Förstår ju att han har ont men brukar det vara såhär? Är inte säker men ser inte ut som han har ätit ngt elr isf väldigt lite, likaså med vattnet. Tom russin som han vanligtvis älskar luktar han bara på och lägger sen sig igen.
Vad ska jag göra? Ngn som varit med om liknande efter en kastrering?
Oj, det låter inte alls bra. Har mailat dig…
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

Tycker det låter som om han behöver åka tillbaka till veterinären och kollas. Eventuellt läggas på dropp.
Det hade inte jag vågat vänta med en minut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är mycket viktigt att se till att en chilla börjar äta rätt snabbt efter att den varit i narkos och se till att den äter och pluppar normalt. Som #2:an påpekar så behöver chillan komma till veterinären så snabbt som möjligt.
Ringde till jouren imorse, dom sa att jag skulle lägga in honom i en handduk och sätta en lampa för att han skulle få upp kroppstemperature lite, vilket jag gjorde, därefter bad dom mig att komma och hämta en form av måltidsersättning för att få igång honom igen vilket brukade ha god
effekt sa dom.
Så skulle hämta ut det hos dom och därefter skulle jag
återkomma imorn om det inte blev bättre. Men när jag var tillbaka igen så låg
han där alldeles livlös :'(
Trodde han skulle fixa kastreringen bra eftersom han var så himla pigg och sprallig som han brukade vara efteråt :'/ trodde bara han var lite tagen av det hela och av narkosen på torsdagskvällen, sen när det inte blev bättre under fredagen så började jag bli orolig. Usch känns hemskt att han gick bort pga av katsreringen, han var inte alls gammal och
han var så himla fin och go :( hade verkligen fäst mig vid honom..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej fy vad sorgligt :'(
Jag har kastrerat 2 st chinchillor, 1 gick totalt problem fritt, den andra ville inte riktigt äta så fick lägga maten framför nosen på honom och under natten hade han ätigt och blivit sig själv. Men det är så individuellt det där och riktigt svårt ibland. Och går nåt fel går det tyvärr snabbt utför :(
Vad hemskt! :( skickar styrkekramar till dig och chillaflickan där hemma!
Beklagar verkligen. Så sorgligt 
Kram på dig <3