Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett06-burar-och-inredning
Läst 1563 ggr
Nali
0

Inreda naturtroget

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej jag tänkte nu när det är äntligen vår och man vill börja inreda fint och snyggt så kan det vara svårt att veta vad som är bra för djuren och inte, såg på mus.ifokus att dom hade gjort en grymt bra artikel om detta och jag tycker alla kan ta del av den! Skrattande

den är skriven för möss men alla gnagare är i princip likadana i grunden och då musen är en av dom minsta så tål den inte lika mycket som djur som är större vilken antagligen betyder att allt man kan ha till möss går att ha till andra gnagare då det nästan är säkert att dom inte kommer få en ''överdos'' av något

http://mus.ifokus.se/articles/4d714eb4b9cb46222d060c1e-inreda-naturtroget-i-buren

Moth-79
0

Jag skulle nog inte inreda med det ni föreslår i artikeln till en chinchilla. En chinchilla ska inte äta varken gräs eller grönsaker (såg en morot på en av bilderna). Den ska ha hö. Sedan kan man väl poängtera att en chinchilla inte är skapt för en svensk fauna på samma sätt som en mus eller en kanin är..så de blommor som föreslås skulle jag nog inte våga ge min chinchilla….En chinchilla har också en känslig mage….

Så jag skulle inte rekomendera att chinchilla ägare skulle inreda en bur på detta viset.

Dock är grenar fån äpple eller päronträd uppslattat tillskott i buren, men det är nog det jag vågar mig på. Och eventuellt torkade rosenknoppar.

Nali
0

#1 tyvärr har jag själv inte chinchilla så jag var inte säker på om jag skulle lägga upp den här eller inte, men jag gjorde det iaf.

Självklart ska man tänka på det djuret mår bäst av och inte det som är snyggast i buren men tänkte att man även kan få inspiration av bilderna och sen kanske inreda på sitt sätt för något utifrån eller naturliknande borde väll en chinchilla kunna tåla?

Justsmiile
0

håller med #1 att det inte är något som passar alls hos chillor då de är så pass mycket känsligare och i behov av hyllplan och som jag ser det får man en mycket bättre bur om man inreder mer efter djurens behov. 

Man ska ej ha stenfrukter som körsbär inne hos chinchilla. det är giftigt

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Justsmiile
0

inte heller de andra växterna eller buskgrenarna. bra gnagträd som många använder är äppel eller päronträd.

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se