De flesta chillor söker nytt hem.
Jag gör en ny annons istället för den gamla. Som en del vet är jag hö-allergisk men jag har alltid klarat mig med mediciner osv.
Men det blir värre år för år och många gånger när jag städar burar har jag hamnat på akuten istället. Lite tröttsamt i längden.
Alla mediciner som jag stoppar i mig hjälper inte så mycket längre.
Jag tänker inte på några villkor lägga ner min uppfödning, älskar chillor alldeles för mycket. Det är ju inte chillorna jag är allergisk mot, det är höet och att städa burarna.
Men en liten prao som städar åt mig verkar vara svårt att hitta så nu behöver jag skära ner med MINST hälften av antalet burar.
Jag har väl mellan 10-20 chillor som jag aldrig kommer att skiljas ifrån. Och ja, eftersom jag redan fått flera mail, så är Fläcken och Diamond två av dem som inte kommer att flytta:)
Men alla de andra kan visas intresse för så kan jag tala om vilka jag kan tänka mig att sälja av dem. Har ju 50 stycken hemma, så det
är en del jag söker nya hem till.
Just nu är jag ganska öppen för det mesta, men mina allra gosigaste underbaringar som ligger och myser med mig under täcket på kvällarna de går ingenstans:)
Söker också en del sällskapshem för en symbolisk summa för ett gäng som en del inte ska gå i avel, och en del är inte lämpliga för utställning men bra i avel. Alltså inte "hela paketet". Sen några som bara är gosiga och mysiga som förstagångs chillor.
Så ifall någon vet någonting så får ni jättegärna putta vidare till mig.
Känner mig som världens största skurk som gör detta i och med att jag lovat mina chillor att de har ett hem här för livet.
Men å andra sidan har de inte så stor nytta av en död matte heller, så jag känner att jag inte har något val.
Men hoppas att jag kan hitta bra hem denna vägen iallafall.
Det är inte särskilt roligt när läkaren skäller på mig och säger att nästa gång kanske du inte hinner fram.
Inte bra, och inte kan man sluta städa burar heller direkt.
Bilder på de flesta finns på hemsidan, men den bråkar med mig för tillfället. Får inte skrivit dit all info jag vill. Så för mer info och uppgifter ta kontakt med mig via PM.
Fråga som sagt gärna om vem som helst, nyser jag tillräckligt mycket kanske jag säger ja till nån jag tänkt säga nej till först.
Väldigt tråkigt, men hoppas att det löser sig!
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

SUCH Tillas Zofia
AW:s Lord Kaden
Chill-Zones Svarte Petter har nya hem som väntar.