Lugna orolig uppfödare?! :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nyss flyttade min egna uppfödning…
Köparen verkade seriös, hade bra bur, påläst och höll honom försiktigt och bra. Så hon verkade kunna sin sak och han ska få samma mat som han fick här. Så det kommer nog bli jätte bra, men man kan ju ändå inte undvika att oroa sig :P
Hönsmamma som man är ^^
Eller så beror det på alla konstiga chinchillor jag själv omhändertagit som kommit från dåliga hem… usch vad hemskt om någon av mina sålda djur skulle hamna på ett sånt ställe :(
Jag tänker som så att före jag säljer en chinchilla så försöker jag få reda på så mycket det bara går om köparen och hur de kommer ha chinchillan osv.
Sen tycker jag att man alltid är lite orolig dagen chinchillan ska flytta. Kommer köparen vara trevlig? Kommer det kännas helt fel - så att man måste säga nej (väldigt jobbigt)? Lita på magkänslan helt enkelt och känns det bra och chillan flyttar så lever jag på den där magkänslan om att det kommer gå bra. Skulle det sen inte gå bra så är det den dagen, den sorgen. Jobbigt att gå runt och vara orolig hela tiden, och har man gjort allt man kunnat före chillan flyttar så får man ju hoppas att det ska vara nog :)
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hehe, jepp hon hörde av sig morgonen därpå och berättadfe hur det gått osv, så då kändes det lite lugnanade ;)