Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 18-köp-och-sälj
Läst 3564 ggr
Saandraa_
0

söker black velvet/black ebony

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker en hane i färgen black velvet eller färgen black ebony. Kan även tänkas en bebis i samma färger dock kvittar könet i detta fall!

Behöver sällskap till min Nikita på 2 år (: Har en stor och rymlig bur! (se bild) Ni hittar mig i södra skåne!

UlrikaD
0

Du kan dock inte sätta ihop en bebis-hane med en vuxen hona. Han kommer att para henne och man bör inte sätta ihop hanar förrän de är minst 10 månader gamla samt färdigvuxna.

Saandraa_
0

Om det skullle bli i detta fall så kommer dom att bo separat med galler emellan till en början. Kmr givetvis kastrera hanen senare

Saandraa_
0

Men har nog bestämt mig för en vuxen hane som jag skall kastrera eller också hitta en bebis hona (:

Såg Svarte-Petter på din sida, jätte fin! Dock synd att du bor i Göteborg. Är en bit eftersom jag bor i södra skåne :(

UlrikaD
0

Då förstår jag, låter som en bra plan.Skrattande

Då kommer jag med ett tips till bara. Det tar ett tag efter kastreringen innan man kan sätta ihop dem. Vet inte hur många månader det rör sig om, har aldrig kastrerat ett hane. Men så man inte sätter ihop dem direkt bara.

Svarte Petter är en riktig sötnos, tack!Skrattande

Har en transport ner till Hässleholm snart, men det kanske inte hjälper.

Lycka till med att hitta det perfekta sällskapet till din tös iallafall!

Saandraa_
0

Ja Susanna (uppfödaren i Eslöv) som jag också köpte min nuvarande chinchilla av sa också det, dock e det så med dom flesta djuren. Men hon gissade på 1-2 månader. Har dock så pass stor bur att man kan dela av den under denna tiden med galler! :)

Hässleholm skulle nog faktiskt kunna funka! :) när sker detta? Och isånna fall vad hade du tänkt dig för pris för honom?

UlrikaD
0

#5 Runt den 11 april tror jag det blir. 1200kr har jag tänkt för honom. Allting är väl förhandlingsbart, hem före pris osv. Men han är snygg, snäll och trevlig och passar för utställning om man skulle vilja det.

Annars har jag ju andra pojkar till salu billigare, dock inga svarta.

Saandraa_
0

Hur förhandlingsbart? Skall nämligen lägga pengar på kastrering också! Annars får jag söka vidare (:

UlrikaD
0

Ta kontakt med mig via PM: Jag har ju som sagt andra hanar också. Bl.a Lakrits, han är ju också svart ebony, sen har jag några mörkbruna pojkar som gärna vill ha damsällskap.Skrattande