sjuk ??
Chinchilla som är slö lite då och då och har ett hängande öra och ser olyckligt ut ?
Är min Chinchilla sjuk ?
Hon är ovanligt surig mot både mig och sin burskompis och vänster öra bara hänger på henne är jätte rädd att något ska hända henne.. hon har vatt ute och sprungit massa och emellanåt tar hon upp örat i ca 2sek sen ner med det igen..
Hon har börjat bita av sin burkompis hår eller så kanske det är hon själv jag vet inte för det är alltid på nätterna det händer grejor och när jag varknat och tänder lampan så är de bästisar igen förstår inte vad de sysslar med…
Är jätte rädd har varit så i ca 3 dagar nu…

Det är jättesvårt att säga om man inte är veterinär. Har hon gått ner i vikt någonting?
En chilla som ändrar beteende brukar jag kolla upp. En chilla som är pälsbitare brukar inte alltid må så bra heller.
Jag hade ringt en bra chilla-veterinär och bett om råd och att få komma in. Men det är ingen idé att du åker till någon som inte kan någonting om chillor för de kommer inte att veta vad de ska kolla efter ändå.
okej min mamma (som är expart på gnagare)
bad mig typ ta ut lite grejor så de får mer utrymme sen städade jag buren från grunden igen.. de verkar lite bättre ju 2 dagar testar ja dom märker ja ngt skiljer ja de åt så får de bo ihopa med en bebis istället.. får se vad som händer hon står på sina 780 gram fortfarande liten tjej är hon iaf jämtemot zilla..

780g är ju en väldigt stor chilla.
Jag hade inte satt en sur och grinig chilla tillsammans med en bebis. Mår inte chillan bra så kan hon faktiskt slå ihjäl bebisen. Jag hade kollat upp henne först istället.
Okej jo fortsätter det så ska ja kolla upp henne, menade mest efter ja kollat upp henne annars får hon sitta själv och Zilla få en kompis, men nu sitter de och pussar på varandra och håller på i mungiperna på varandra. kanske de bara var något tillfälligt vi människor kan ju också gå på och bråka ibland, som hundar och marsvin och massa andra djur hon verkar piggare nu.. örat hänger inte längre på samma vis.. kanske bara var brist på yta ? Hoppas det för hängmatatn och en ''klätterställning'' som tar rätt stor plats åkte ut nu står de och badar i sand badet tillsammans och skulle det hända något så har jag så de kan vara på vars en våning så de får vara ifred..
Hoppas det är över nu bara ju…
okej trodde de var litet i och med att zilla väger kilot xD
Ahja.. Gremlis är ju ingenting jämyre mot Zilla..
och hon var så stor när ja fick hit henne xD
gremlis är glad i mat men mår inte dåligt av de iaf :)

Ett kg är väldigt mycket när det gäller chillor. Av mina 50 st. är det bara en som väger så mycket. Medelvikten ligger väl mellan 500-800g. Några över och några under.
Okej, men hon har tydligen alltid varit kraftig..
Och hon verkar ju inte må dåligt av det hon är jätte pigg och allert har inte märkt att hon mår dåligt av det så låter de vara som det är och är försiktig med gottiset de ska ju inte ha för mycket vilket som…