parning?
har 2honor som går med varsin hane men de blir inte dräktiga?
hur länge har dem gått tillsammans?
Man kan ha hona och hane ihop i fler år innan det blir några ungar, det längsta jag hört var en hane och hona som gått ihop i 5 år och det hade fortfarande inte blivit några ungar ;)

Som Rafflan skriver är det otroligt individuellt. Vissa parar sig direkt de flyttar ihop, andra kan ta år på sig.
Jag har haft par som bott ihop i två år innan det kom ungar. Jag har också haft chillor som efter olika partner fortfarande inte fått ungar och då antar man ju att chillan är steril.
Sen finns det chillor som kan sitta med en partner i år utan ungar men direkt de byter partner så blir det bebisar. Personkemi kanske?
Jag har par nu som suttit ihop i nästan två år, men de är så tajta så jag har inte hjärta att dela på dem så de får bo ihop, utan bebisar helt enkelt.
tack snälla då vet jag
en av mina tjej
er har gått upp 82gr på ca 4veckor.dräktig?

#4 Kan betyde både "vanlig" viktuppgång eller dräktighet.
Fortsätt hålla koll på vikten. Fortsätter vikten att gå upp så är hon troligtvis dräktig.
Vad vägde hon när hon flyttade ihop med hanen?
1/1 520gr och nu 20/2 604gr

Ok, håll koll på viktkurvan så lär du märka det.
520g är en ganska låg vikt att para en hona vid, hur gammal är hon?
2

2 år? Det är ganska lite för att paras tycker jag personligen. Skulle inte para någon under 600g, gärna mer.
Men håll koll på viktökningen, när det väl börjar öka så brukar det öka ungefär 25g i veckan. Och man brukar räkna med att en hona går upp ca 100g per bebis hon bär.
tack så mycket för hjälpen