Hur ofta rensar ni era burar ?
Som rubriken beskriver hur ofta rensar ni era burar ? :)
Jag tar ut bajset och efterlämnade hö rester varje dag, Tycker de ser så knasigt ut annars, de ser ju bättre ut i mina ögon när man rensat lite..
Så får de ju nytt hö och vatten vardagligen och motion så klart ;)

Med tanke på att jag har 29 burar så blir det varannan vecka som gäller. Ibland kan det sacka lite för att ryggen gick av nånstans på vägen, men oftast så.
Sandlådan silar jag några gånger i veckan.
Tar bort höet när jag lägger in nytt - vanligtvis en gång per dag, men ibland får de en tuss på morgonen också - och då tar jag bort det som ligger då också.
Sopar av hyllorna när jag tycker att det behövs, så hos lortgrisarna (de som bajsar massor på hyllorna) blir det varje dag medan andra behövs det knappt överhuvudtaget mellan städningarna.
Sila sand är också vid behov, en del måste man nästan göra det varje dag medan andra inte grisar något alls.
Sedan har jag storstäd en gång per vecka när jag städar ut allt. Varannan vecka tvättar jag även hyllor, väggar osv i samband med städningen.
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
städar ut allt och tvättar väggarna minst en gång i veckan och tar bort gammalt hö och lägger in nytt var dag :)
brukar även kasta bajset som ligger på hyllplanen som susanna.
Okej jo jag med, hade heller inte velat gå i det själv ju hihi ;)
låter mysigt med att du har 29 burar UlrikaD mysigt med djur, de flesta sorters tycker jag, men spindlar och ormar är de enda ja inte klarar av riktigt, :)
Jo men tack för eran kommentarer ;)
ska fortsätta som jag gör nu då så blir de stor städ när det behövs då typ var söndag eller något i och med att ja stor städa idag :)

Jättemysigt jämt….förutom när det är städdags.
Hahah, nja jag har mina ute så länge, de uppskattar det har ju hjälp av killen min så han håller ett extra öga så när skurbosten och städ grejorna kommer fram springer Gremlis glatt till öppningen till burnen ;)
hon är van vid oss ju Zilla är ju ny komling ;)