Chinchilla-bebisar till salu

#2: Jag smälter <3

#5 Ja, hon är lite söt. För att inte tala om gosig och pussig.
#6 Åhh :D <3 Synd att hela familjen är emot chinchillor …

Alla kan ju inte älska alla djur tyvärr.
För mig är chillorna otroligt mysiga och gosiga små varelser iallafall. Är otroligt trevliga, i stort sett aldrig sura och griniga och gör mig alltid på gott humör med sina upptåg.
Gud så söta! Mysigare päls än en chillas får man leta efter!
Riktiga små mysnallar :D
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
#1 och #2 var verkligen urgulliga, men alla var ju iofs väldigt söta
. Om jag bara hade kunnat ha chinchillor nu… 

Puttar för dessa gose-troll som vill flytta hemifrån.

Tur i oturen att du bor så långt härifrån.. annars hade jag haft grymt svårt att hålla fingrarna i styr.
Vad får man betala för chinchillor numera? Hade en när jag var liten men det e ju länge sen.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#12 Det är väl aldrig för långt bort, transport brukar lösa sig. Har ju lyckats få iväg chillor till Ryssland ju…
Priser beror på allt från färg, linjer, ålder, utställningsresultat osv.
De flesta uppfödare ligger på 1500kr för bebisar. Mindre för de som är mest lämpade till sällskap och inte avel eller uppfödning. En del uppfödare tar mer för t.ex dark ebony och extra dark tan ebony. En del tar mer för bebisar som har champions som föräldrar osv.
Vuxna kan säljas billigare om de inte har bra utställningsresultat såklart.
Sen kan jag ofta göra "paket-pris", låter kanske lite illa, men jag låter aldrig någon chilla flytta själv. Då är det viktigare för mig om t.ex någon vill ha en bebis att bebisen får med sig en vuxen kompis än att jag tjänar pengar på det.
Vill du däremot ha en Blue Diamond eller angora-chilla, ja då börjar vi röra oss uppmot 50000 kr.

#13 Hehe, jovisst kan man alltid transportera.. men jag är lite sådär att jag gärna träffar djuren innan jag bestämmer mig. Framför allt med djur som lever så pass länge. Då vill jag känna att det stämmer lixom :) Jag kanske är knäpp, men jag är inte speciellt intresserad av utställning o sånt så om de inte är perfekta utseendemässigt spelar mig ingen roll så länge de är mysiga :) Föder ju själv upp gerbiler o ser helst att köparna kommer en gång innan och träffar djuren innan de är flyttklara. Köper inte gärna djur jag inte träffat heller, om jag inte vet till 100 % att det är en uppfödare som får fram trevliga djur.
Nu menar jag inte att det är nåt fel på dina djur.. men eftersom de lever så länge som sagt.. så är kemin viktig för mig.
Bra att det är så pass högt pris på dem. Det gör att man inte kan inpulsköpa ;) Ska nog börja spara nu så man KAN köpa ett par när man hittar de som passar oss ;) Vi har lite planer på att göra om ett par inbyggda garderober, slå ut väggen mellan o göra bur av.. men än så länge bara på tankestadiet. Vi är såna som vill skämma bort våra djur. Gerbilerna har MINST 130 liter att bo i allihop ;)
Finns det angorachillor?? Va coolt :D Fast priset va mindre häftigt ;)
Does it become a walk?
/Ida

Jag håller helt med, vill också helst att man kommer och väljer ut "sina" chillor själv.
Fast ibland är det omöjligt, då försöker jag para ihop lämplig chilla med lämplig ägare. Om man har en chilla som inte tycker om att sitta still alls så parar man ju inte ihop den med en barnfamilj t.ex. Alla chillor är ju olika individer med olika personligheter. Och det finns någon som passar alla tror jag, gäller bara att hitta rätt.

Helt rätt! Jag älskar alla mina gerbiler.. men visst har man vissa gobitar som man bara klickar lite extra med.
Jag såg att det verkar bli utställning i Uppsala i oktober. Ska nog åka dit o kika lite tror jag. Det är inte så långt hemifrån mig ;)
Än så länge ligger införskaffandet av chillor bara på önskestadiet.. men vi pratar rätt mycket om det och får jag med mig gubben till uställning så är det nog kört med motstånd från hans sida.
Det tilltalar mig oxå att de lever så länge. Gerbilernas liv är alldeles för korta!
Själv vill jag gärna ha lite lagom mix av sprall o mys i mina djur ;) Framåt o nyfikna samtidigt som de gärna får sitta o gosa en stund.
Does it become a walk?
/Ida

Milkweed är tingad och kommer att flytta tillsammans med kompisen Flensburg´s Piff.

Milkweed har nu tagit Piff i tassen och flyttat hemifrån.
Knock on Wood och Milky Way har flyttat ihop och blivit kompisar. Kan säljas för ett bra pris tillsammans.

Putt.
aaaaawwww,under cover pink white gillar jag.

Tack, hon är en sötnos. Hon bor tillsammans med sin mamma och sina två småsyskon som hon är barnvakt åt. De kan man se i denna tråden:
Törst man verkligen köpa ett sånt litet djur för 50000kr. Tänk om man gör det och sen upptäcker man att den är sjuk och sen dör redan efter någon månad. 
Är inget proffs på sånt här men kan man inte försäkra sitt djur eller kanske får ett nytt djur av uppfödaren om den dör redan innan ett halv år eller ett år eller så?
Men sjuk läckra är chinchillorna…. har ingen själv men planerar att skaffa en kanske. Håller nu att läsa på lite om dem för att lära känna dem mera.