Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett08-beteenden
Läst 2117 ggr
UlrikaD
0

Mörkerseende

Hur bra ser en chinchilla i mörker egentligen?

Man rastar ju alltid dem när man har lampan tänd, men rent teoretiskt skulle man kunna rasta dem när det är mörkt utan att de snubblar och slår ihjäl sig?

Bara en fundering jag fick idag.

Zuzziquie
0

Hm, chillor har väl inte särskilt bra syn överhuvudtaget tror att de använder sig mer av hörsel/morrhår… men vet faktiskt inte

Om du vill kan jag skicka en rapport på massvis med sidor om chinchillans öga till dig står kanske där, men orkar inte läsa igenom den så det får du göra själv isåfall… Jag menar, om du inte har något bättre för dig liksom Tungan ute

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

UlrikaD
0

Var nog mer ute efter nån som hade ren praktiskt erfarenhet.

Jag rastar ju chillor jämt i stort sett, men ibland får ju även jag ge upp och släcka lampan och gå och lägga mig.

Undrade bara lite om man skulle låta några vara ute när man sov. Eller om de springer rakt in i nåt och stukar foten eller bryter nacken eller någonting annat dumt.

De kanske inte ens går ut om det är mörkt i rummet. Bara började spåna lite sådär som jag gör när jag inte har gått och lagt mig än.Skrattande

Zuzziquie
0

#2 Hm okej, då kan jag säga att JO de springer… Nu vet jag visserligen inte om det är helt becksvart, men hade en som smet från buren och då var det så gott som svart och den hoppade runt som ingenting iallaflal…

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

UlrikaD
0

Får nog testa och se vad som händer tror jag.