Det bästa med chinchillor
Vad tycker ni är det allra bästa med att vara chinchilla-ägare?
Har inte några själv men tycker det är intressant att se vad folk tilltalas av när det gäller olika djurslag. 
Jag är en enorm djurfantast och har/haft många olika sortes djur men chinchillan är en av dem som har berört mest.
De har riktigt starka personligheter och egenheter som gör varje stund med dem minnesvärd. De kan irritera dig till vansinne ibland men du skulle aldrig kunna tänka dig livet utan dem.
Jag kan inte förklara det bättre än så:/
To be a chinchillas friend
you must your heart to them lend.
Min hane jag hade förut var så tam att han kunde sitta på mina axlar jättelänge medan man gick runt i huset :) <3 mina chinchillor jag har nu (honan och deras dotter) är inte så lika tama xD men det finns så mycket jag älskar med dem! :D När man ger dem ett russin t ex och ser på när de äter med deras små "fingrar" ^^ när de skuttar från gren till gren utan problem oavsett hur långt ifrån de sitter :) och att ha de utsläppta och de kommer fram och klättrar på en :) Jaa.. det finns mycket småsaker jag älskar med dem <3 och att de lever så länge är ju ett plus :D
Så grymt personliga, alltså alla djur har ju en personlighet, men tex mina kaniner, dem är fortfarande typiska kaniner fast med sina små egenheter, samma med marsvninen.
Men cinchillor kan vara raka motsatsen, som svart och vit även fast dem är kullsyskon :)
Det bästa med chinchillor tycker jag är att dom är så himla personliga. Mina två killar är lite som natt och dag. Rufus är den lite blyga, men när han väl vill kela så sitter han kvar länge. Och Theo är busfrö som alltid vill hitta på hyss, och som nästintill alltid vill sitta i handen och följa med på äventyr.
Sedan älskar jag att bara sitta och titta på dom när dom springer omkring för att se vad dom hittar på. Eller när dom hittar ett russin/gren/hö och tar tag i det med båda händerna och tar en tugga. Där smälter mitt hjärta varje gång!
Håller med det mesta av vad som skrivits men det är oxå superkul att mina 2 kommer jätte bra överens med hunden, kaninen och min dumsnälla gammelkatt! Hunden ligger och vilar och dem springer runt på hela hennes kropp och rotar runt i pälsen osv. Chillorna och ninisen rejcar runt efter varann och skuttar omkring och undersöker varandras burar! Så himla orädda för allt utom plötsliga rörelser. Deras glädje över att få komma ut och röra på sig ordentligt i rummen. När dem dundrar fram i hallen, tar sats, hoppar högt upp på ytterdörren och gör avstamp för att sedan pila iväg åt andra hållet. Deras gulliga kuttrande och hur dem tar hand om varandra värmer mitt hjärta!!! Färgvariationerna och deras underbara pälskvalitè. Varje gång jag smeker dem blir jag nästan knäsvag i benen. Härligt!!!