toaträna?
Nu har jag en liten fråga. Går det att toaträna chinchillor? ifall man har en typ hörntoa med något annat bottenmaterial. Någon som har lyckats? Eller är dom sånna som kissar och bajsar lite överallt? på hyllplan osv?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag har svårt att tro att det fungerar, men jag har inte försökt så jag vet inte ;)
Mina bäbisar är sådana att dom bajsar all over the place iallafall, har svårt att dom skulle göra sig av med det. ;)
En av mina chinchillor ska ha haft så man när jag provade här funkade det inte på honom :P

Man kan toa-träna chillor att kissa på ett speciellt ställe. Vet folk som har hörnlådor i burarna och chillorna kissar enbart där.
Men när det gäller bajsande så sker ju det konstant så det är nog en fysisk omöjlighet för dem att gå på lådan varje gång.
När mina är ute och springer så hoppar de alltid in i buren om de blir kissnödiga men jag måste ju alltid dammsuga efter de varit ute.
Okej, tack för alla svar!
Tycker chinchillor är så galet söta djur och vill gärna ha två stycken någon gång i mitt liv :) Så då kan man ju börja ta reda på saker redan nu ^^
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Mina kissar aldrig på golvet heller, utan hoppar in för att göra det. :) Det är ju lite mindre att städa då iallafall ;)
Mina gör som #3 och #5 …kissar enbart i buren ,bajsar lite överallt.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.