Chinchilla hane sökes!
Skulle gärna vilja köpa en chinchilla hane, då jag har en liten kille här hemma som sitter ensam =(
Min lilla kille är ca 4 år, har haft en kompis innan enligt förra ägare. Tog emot denna killen då han annars skulle avlivats. =(
Hoppas någon har en lite chilla till ett rimligt pris så min lilla kille slipper sitta själv.
Tips, kolla blocket, där finns det många små krabater som behöver ett nytt hem ;)
Vill du dock ha för utställning eller för att minska risken för sjukdomar kontackta en uppfödare, finns på http://chinchilla.se/ , och i deras forum finns mindre och oregistrerade uppfödare som annonserar ut sina ungar ;)
Tänk bara på att det måste vara en unge ;)
Har kollat lite överallt och hitta ingen som bor nära mej

Vill verkligen poängtera det som Rafflan skriver, det bör vara en hane under 4 mån för att det ska fungera. Två vuxna hanar kan slå ihjäl varandra.
Hittar du ingen i närheten så kan kanske djurtransport.ifokus vara en idé.
Har haft chillor innan så jag vet var det bör vara och inte, men tack för påminnelsen. =)
ska kika lite till om det dyker upp någon inom rimligt avstånd.

#4 Ok, det är inte lätt för andra att veta.
Jag får dagligen mail av folk som vill köpa vuxna hanar och sätta med andra vuxna hanar, folk som vill köpa bebis-honor till sina vuxna hanar osv, osv. Eller den personliga favoriten folk som vill köpa två bebisar, en av varje kön så de kan "växa upp tillsammans" För de parar sig ju inte innan de är redo! Eller hur?!
Lycka till med kompisen i vilket fall som helst!
#5 jag få samma mail fast angående marsvin.
hoppas det dyker upp en lämplig liten kille snart=)
*putt*
Fortfarande ingen som har en liten chilla pojke till mej och min kille här hemma?

Vad söker du? Vad är rimligt pris? Var bor du osv?
Jag har bebis-hanar, både en som är redo att flytta nu och en som är flyttklar den 11 augusti.
Och som jag skrev tidigare i tråden, hittar du någon du gillar någonstans så kan djurtransport.ifokus vara ett alternativ. Har du tur så kanske du hittar någon precis i närheten av dig, men det kan ju också ta lång tid.
Men som sagt, vet ju inte var du bor, hur mycket uppfödare du har runt omkring dig.
#8 jag bor i karlskrona men brukar åka ner till kristianstad ibland och kalmar ibland. brukar inte finnas någon som kan hjälpa till med transport till blekinge tyvärr=(

#9 I semestertider som nu åker många människor över hela Sverige.
Annars kan man ju alltid sätta sig på tåget själv och åka. Jag har haft folk som tuffat hit från Östersund tur och retur utan problem.
Sök runt och se ifall du hittar nån chilla du gillar nånstans och kolla tågbiljetter.
#9 just nu kan jag knappt åka bil så att sätta mej på ett tåg går inte heller just nu tyvärr=(
men jag få fortsätta kolla runt lite om jag hitta någon.

#11 Då är det nog djurtransport som gäller isåfall. Om du inte har turen att hitta en frisk, sund och trevlig bebis-pojke precis runt knuten. Ibland kan man ju ha tur.
Tråkigt bara att han ska behöva vara själv så länge. Du satte ju in första annonsen för fyra månader sedan.
Hoppas du hittar någon.
ja, h tycker oxå det är tråkigt fast är är pigg och glad men tycker ändå att han ska få en kompis, vi kan ju inte vara i hans närhet dygnet runt så en kompis till honom är ett måste!
har hittat någon vuxen chilla i min närhet men det ska ju vara en unge.

Ja, han bör ju få en kompis. Chillor ska inte sitta själv.
Men en vuxen skulle tyvärr inte bli någon bra kompis utan bara någon att slåss med.
nä jag tycker inte heller han ska sitta själv, tycker så synd om honom när man gå från rummet=(
nä därför jag inte har köpt en vuxen utan letar efter en unge
hej
hittat någon liten kompis än? annars finns det en uppfödare i karlskrona, Marina. Nu vet jag inte om hon har några bebisar eftersom hon skulle dra ner lite men man kan ju alltid kolla? Köpte två av mina chillor där för 1 år sedan.

#17 Fast personen som startade tråden behöver en bebis-hane som sällskap. Du kan aldrig sätta ihop två vuxna hanar.
#18 Jaha, jag läste inte så noga i och med att jag var tvungen att fortsätta på min uppsats om Israel.
Ojjsan, kan inte så mycket om Chinchillor xD Visste inte ens att de fanns förens för ca 1 vecka sen när min kompis berättade om chinchillan som hennes brorsa hade räddat xD
Tråden är inte aktuell längre!