Kastrera chinchilla
Ni som har kastrerat era chinchillor (eller vet ändå, såklart :)), hur mycket har det kostat ungefär?
550-800:- kostar det här omkring(hane), ring till din klinik å fråga.
Kolla dock om det verkligen är allt, för när jag ringde å kolla sa dem en summa, sen la dem till 515 kr för en undersökning då dem ville göra en sån innan dem kastrade djuren, dåligt att inte säga sånt när man ringer å frågar om pris tycker jag -_-'

Blå Stjärnan i Göteborg tar betydligt mer vet jag. Fast å andra sidan söver de på det enda rätta sättet, med gas.
En del kliniker använder inte gas för att det är för dyrt och söver med spruta istället. Vilket tyvärr har gjort att en del chinchillor fått sätta livet till. De är ganska känsliga för narkos och sövning.
Så ring runt och ta reda på ifall de har gjort ingreppet förut, hur många gånger, hur de söver, hur de väcker osv.
Det kan vara värt att betala några hundralappar mer och veta lite mer säkert att allting kommer att gå bra.
Finns ju dock aldrig några garantier, en operation är en operaton i alla lägen.
Cecilia Trägårdh på Fågelkliniken (som verkligen är en av de bästa veterinären i Sverige när det gäller chillor) tar 590kr för hane och 1600 på hona. Det är då för själva ingreppet bara.
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
Tack för era svar!
Ska tänka över detta. Känns som om jag "helst inte" vill kastrera pga riskerna. Skulle nog helst vilja hitta en bäbishane.
#4 det finns gått om bebis hanar till salu så bara att leta efter någon du gillar :)