Chinchillor sökes
Hej jag är en 12 åring tjej som söker två chinchillor som passar bra att sitta med andra jag har två stycken killar som har börjat bråka och måste därför hitta två nya jag kan erbjuda stor bur med massa yta att springa och hoppa på. De vara lösa flera gånger om dan i mitt stora chinchilla säkra rum jag kan ge de all kärlek och uppmärksamhet som de kan någonsin önska. Jag har inga andra djur i hemmet förutom mina chinchillor då. Det är inte super akut men lite. Bur får gärna ingå få jag bara har en stor just nu. Jag fins i Dalarna
- Redigerat 2022-11-08 20:21 av [Elizabeth1]
#0: hej! Jag bor strax utanför Härnösand och har två pojkar jag behöver omplacera. Dom har stamtavla, är kullsyskon på 5 eller 6år.

#1 Bor dom inte ihop? Om dom gör det är det väl taskigt att dela dom.
Dessutom är två vuxna hanar den svåraste ihopsättningen och inte alls säkert det fungerar.
#2: vad tycker du att jag ska göra istället?

#3 Som du ser så riktade sig min fråga inte till dig. Då jag skrev #1 så betyder det att inlägget var riktat till den personen.
Ett tips till dig är nog att skriva till uppfödare och se om dom har någon lämplig ung hane som kompis till dina.
#4: tack har du några bra du kan tipsa om?
- Redigerat 2022-11-23 08:47 av [Elizabeth1]

#5 Ser ut som du inte är medlem här längre men svarar ändå. Här finns några uppfödare. Sen finns det även grupper på Facebook som kan tipsa om både djur till salu och omplaceringar.
https://www.caschilla.se/?page_id=468
Hej,
Finns det möjligtvis någon i Göteborgsområdet som är intresserad av Chinchillor? Pga av bröstcancer har jag inte längre orken att ta hand om dom - 7 st för närvarande i åldrarna 2,5 år ner till 5 mån.