Chinchilla iFokus

Chinchilla

Läst 276 ggr
LillisCarro
0

Söker ny kompis till Sotis

Mamma till Sotis har nu somnat in och söker därför en ny kompis till henne.

Jag har förstått att det kan vara svårt att sätta ihop vuxna chinchillor men vill ändå ge detta ett försök…
Söker därför någon som eventuellt skulle vilja sälja en chinchilla hona på typ 12år i närheten av Skövde.

UlrikaD
0

Beklagar verkligen sorgen. Skulle bestämt avråda ifrån att sätta ihop henne med en vuxen hona. I yngre vuxen ålder kan man ju prova men inte i hennes. Känner du att du vill fortsätta ha chinchillor så kommer hon högst troligt bli glad över en bebis-tjej. Eller om du hör dig för efter en kastrerad vuxen hane. Är inte så lätt att hitta men ibland dyker dom upp. Det är ju olika hur chillor hanterar att bli ensamma. Vissa klarar det (till synes iallafall) bra men andra sörjer sig sjuka.
Hoppas det löser sig för er båda två.

LillisCarro
1

#1: Tack så mycket (L)
Jag har efter mycket letande fått förklarat för mig att det tydligen är mycket svårt att sätta ihop vuxna chinchillor och speciellt i hennes ålder som du nämner. Blir till att avvakta någon månad för att se hur allt går med henne. Men tack för tipset om en kastrerad hane, ska definitivt hålla ett öga på de.