Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett05-att-äga-en-chinchilla
Läst 1393 ggr
Rebelyell
0

Vart står er bur?

Jag har funderingar på att skaffa chinchilla i framtiden. Det jag undrar lite över är vart buren ska stå. Har läst att dom är nattaktiva och kan föra en hel del väsen om nätterna. Vart står era burar nånstans i huset? Någon som har dom i sovrummet som får det att funka? ;)

Dionz
0

När jag var yngre hade jag chinchillorna i sovrummet och det var inge problem. Men beror kanske på hur känslig man är :)

Miiwijoy
0

Mina står i sovrummet och har gjort det dom senaste 3 åren. Funkar utmärkt, har endast vart med om att dom väsnats vid nått enstaka tillfälle och då precis när jag försökt somna. Att väcka mig när jag väl sover har dom aldrig lyckats med 😃

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

Niiinah92
0

Min bur står i sovrummet då jag har katter. Sover tungt så det är inga problem alls 🙂

Fridaaaa
0

I ett rum mellan sovrummet och vardagsrummet :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnnsofieW
0

Har mina i sovrummet, jag är väldigt lättväckt så om jag hade kunnat hade jag velat haft dom i ett annat rum men det funkar. Dom väcker mig inte varje natt kanske nån gång i veckan bara :)

MemmaG
0

Mina är ganska högljudda, även fast jag har dem i ett rum mellan mitt sovrum så kan de väsnas, men det beror förmodligen på att jag byggt buren själv och gallret låter väldigt när de hoppar runt i buren, det är mer buren som låter inte chillorna.😉