Infektion
Hallå! Våran Sixten fick en hår ring runt sin penis o efter det så fick han inte in den. Så igår åkte vi till veterinären. Sixten hade inte något hår kvar sittandes men svullen o infekterat. Han fick 2 sorters medicin, antibiotika o smärtlindring antiinflammatoriskt. Tvätta med glukos lösning o natriumklorid + stöd Mata han med något pulver upplöst i vatten. På måndag ska vi tillbaka till veterinären igen. Är det någon här i gruppen som har varit med om något liknande? Min o min familjs oro just nu är att inte kommer att bli bra o att vi måste ta beslutet att låta honom somna in. Ha en fin dag allesammans!
Aldrig vart med om att dem fått en infektion pga en hårring på penis, dock vet jag att chinchillor som fått hårringar som man tagit bort blivit bra, så får ni bara bukt med infektionen blir det bli bra :)
Jag hoppas det. Det är 3:dje dagen med antibiotika idag. Imorgon har vi återbesök hos veterinären. Veterinären sa i fredags när vi var där att blir han inte bra tills på måndag så får vi kanske överväga att låta honom somna in. Det känns fruktansvärt. Älskade lilla dun gubben. Mvh Cathrin