Blöt där nere
Min ena chinchilla hona är mycket blöt runt om sitt underliv och i pälsen, jag antar att det är urin. Det fastnar sand också och det verkar som hon inte kan riktigt tvätta sig ordentligt där nere så det blir så, så därför undrar jag om jag kan göra något åt det som att torka med papper? Det torkar aldrig heller. Så hon är ständigt blöt runt om.
Chinchillor ska inte kissa i sin egen päls, verkar hon sjuk på något sätt? tex gått ner i vikt?
Nej hon går upp i vikt 😀
Hon är väldigt lekful, äter, dricker o gnagar,tar sandbad

Har hon gått upp så mycket i vikt att hon kan vara dräktig? Hon kan ha flytningar.
Nej hon har inte träffat mina hanar, och hon varit så sen typ maj

Ok. Flytningar kan hon ha ändå. Eventuellt livmoderinflammatiin. Är det något som hon haft ett tag och inte går över av sig självt så hade jag tagit henne till veterinären. Kan vara så att hon behöver en antibiotika kur för att bli bra. Var sig det är något som är relaterat till livmodern eller om det gäller urinläckage. Ju längre hon går med det desto krångligare kan det vara att lösa problemet. Lycka till:)
Problemet är bara att det inte finns några (som jag vet) chinchilla kunniga i Kristianstad :/
Hittar jag någon ska jag självklart boka in henne
http://www.fagelkliniken.se/om-oss/personal
Cecilia Trägårdh ska vara duktig på chinchillor :)
Tack 😀

Jag håller med Rafflan, du har riktig tur om du bor i närheten av Cecilia. Det önskar jag att jag själv gjorde! Ringer du direkt på morgonen så kanske dom har möjlighet att träffa dig imorgon:)