Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 2231 ggr
Roonja
4

(S) chinchilla honor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

På grund av ändrade levnadsförhållande (vill ni veta så kan det tas i pm, då detta är personligt) så kommer jag inte kunna ha kvar Lily och Penny.  😭 Det skär i hjärtat. Jag har gråtit och gråtit, de är mina små diamanter. 😭  Men detta är bäst för dem. 😭

Dessa damer fungerar perfekt ihop. ❤️

S*Pepita's Lilac Dawn (Lily) är Violet poss sc, född 17 December 2013.

S*Pepita's Winona (Penny) är pink white, född 27 December 2013.

Penny är en nyfiken, otroligt rolig, pigg och uppfinningsrik tjej som kan vara lite sur i buren men så fort hon är ute så är det bara skoj på gång och även gos. Hon älskar att bli kliad bakom öronen. Hon älskar russin och att få vara med överallt. 

Lily är lugnet själv. Aldrig varit med om en sådan lugn och gosig chilla, som ett gosedjur. Otrolig glans har hon också. Det gör extra ont att skiljas från henne då hon har en speciell plats i mitt hjärta. 

Pris kan diskuteras då hem är viktigast. ❤️

Anne.K
0

Åh vet smärtan du känner. För snart 1 år sedan var jag också tvungen att omplacera mina chinchillor då tiden tyvärr inte räckte till. Det gjorde så ont att behöva ta det beslutet och skiljas från mina älskade fluffrumpor. Men hittade ett fint hem till dom iaf. och får höra om dom då och då vilket är en tröst då jag fortfarande saknar dom oerhört mycket (hade dom i 3 år innan jag var tvungen att ta beslutet att omplacera så var ju rejält fäst vid dom). 

Önskar dig lycka till i att finna ett fint hem till dina super fina tjejer. Så himla söta. ❤️

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Roonja
1

#2 Åh, ja det är så himla hemskt. Känner redan nu hur jobbigt det kommer bli… 😭
Åh! Men skönt att få uppdatering!:)

Tack så jättemycket! ❤️

Roonja
0

Bur finns med om man vill ha. Tjejerna är kvar.

Roonja
0
Roonja
0

Dessa damer finns kvar och skulle nu behöva hitta nytt hem! :(

hart_in_Snow
0

Vart finns dom?

Sara Malm Andersson

Roonja
0

Köping :) kan ta mig en bit och möta upp ifall det skulle va så :)

Roonja
0

nya bilder på tjejerna kan fås. :) tagna idag :) såg att du bodde i Dalarna, det är inte långt från mig och har även stuga där :)

hart_in_Snow
0

tack tar jag gärna, Men buren hade man kunnat få en bild på den med? :)

Sara Malm Andersson

hart_in_Snow
0

ne var inte alls långt bort, tycker det är så jobbigt för djuren när man ska frakta dom allt för långt bort

Sara Malm Andersson

Roonja
0

ja förstår dig precis! :) kan bli jobbigt för de:) jag kan lägga ut bilderna här eller skicka :)

Roonja
0

Här är buren i alla fall! :) Tyvärr inte så bra bild men bättre kan fås :)

hart_in_Snow
0

Tack så mycket, jag ska höra runt lite om jag kan hitta nån annan bil och en med dragkrok, för min bil är för liten och har ingen dragkrok. Så måste höra mig för inna ett köp så jag verkligen kan hämta

Sara Malm Andersson

hart_in_Snow
0

Jag hittar ingen transport tyvärr åt buren just nu tyvärr :( och buren ser inte ut som den går att skruva isär heller. Det är ju om jag skulle bygga en bur här hemma men det tar ju ett tag.

Sara Malm Andersson

Roonja
0

Men den får plats i en bil om du fäller ner baksätena. När jag köpte den så fick den plats i våran bil utan problem :)

Glass strut
0

Åhh vad söta! Har aldrig haft chinchilla förut men dom är bra söta. 

Vad äter dom ? Blev små intresserad av dom nu då dom va så söta. 

Men måste nog läsa på en hel del då

Roonja
0

#19 hö och speciell chinchilla pellets :) ja nog är de söta allt ❤️

ja, precis! Det gäller att läsa på mycket innan man skaffar en viss djurart :D Håller helt med dig :)

Roonja
0

Tjejerna finns kvar! :)

Bur behöver inte köpas med om man redan har. Har man långt ifrån Köping kan jag mötas upp.

AnnsofieW
0

Jag har redan 4 chillor här hemma så de blir tyvärr trångt. Skulle absolut tagit dem annars. Tänkte mer på buren. Om dina sötnosar blir sålda och inte buren så är jag väldigt intresserad utav den :)

Roonja
0
Ann-Sofi Zetterman
0

Hej! Söker egentligen 1 chinchilla till min 6 åriga chinchilla Roffe, men jag överväger om dina tjejer kan vara sällskap, om inte i samma bur som honom så iallafall övervakade springrundor och syn och luktkontakt skulle du vilja skicka dina bilder på tjejerna till mig? Mvh Ann-Sofi,

Rafflan
0

#24 Dem kan inte sitta i samma bur hela tiden då honorna behöver vila emellan kullarna. Och det tar några sekunder för en hane att para en hona, så om du inte vill ha ungar bör du inte rasta dem ihop :)

Ann-Sofi Zetterman
0

De kommer inte sitta i samma bur, har en egen väntandes 😊men det var ju en bra upplysning att det går så snabbt. Sällskap blir det ju iallafall för honom.

Roonja
0

#26 Förstod jag rätt, vill du ha tjejerna för en kull sedan sära de från honom(möjligtvis behålla en hane till pappan så han slipper vara själv) och sedan ha honorna som sällskap? :) Eller ska du bara ha de som sällskap och du har egen bur och så? :)

Ann-Sofi Zetterman
0

Jag ska ha dom i en egen bur, ej för avel. Har haft 2 hanar tidigare, men Twix dog för en tid sedan, så jag vill att han får sällskap med galler emellan 😊tror att det kanske blir svår att sätta in en ny kompanjon i samma bur.

Roonja
0

#28 okej och du har bur? :) Ja, men det tror jag absolut skulle fungera! Att bara ha de bredvid:)

Ann-Sofi Zetterman
0

Kunde ev tänka mig att köpa till din bur så man kan ha dom både på över och undervåningen. Har en Volvo v70, borde väl funka? Vad pratar vi om för pengar?

Ann-Sofi Zetterman
0

Det här är Roffe, som då ev blir deras kompanjon

Roonja
0

#30 Ja, det ska fungera. Buren gick in i våran bil när vi fällde ner sätena och den har ganska liten baklucka :) Åh vad söt! Ska vi ta resten i pm? 
Jag tänkte mig 750 kr st för honorna. Sedan 500 för buren med tillbehören. Är det okej? :)

Ann-Sofi Zetterman
0

1250 sammanlagt, har jag förstått rätt? Min mail är aszetterman@gmail.com, du kan svara där 😊

Ann-Sofi Zetterman
0

Förlåt st, såg jag nu att det stod

Roonja
0

#34 Jag har svarat dig i pm:et du skickade! :D

Roonja
0

Nu har flickorna hittat hem :) #22 buren finns kvar ifall du är intresserad :)

AnnsofieW
1

Hittade en bra garderob istället men tack iaf :)

Ann-Sofi Zetterman
1

Liten köksrunda med full fart

Ann-Sofi Zetterman
1

Hon är så sprallig lilla Penny

Roonja
0

Härliga bilder! Underbart med uppdatering! Saknar dem <3 Men de har det så bra ❤️