Förvara hö och strö?
Hej!
Jag och mina två chinchilla pojkar ska förmodligen flytta till en lägenhet nu i slutet av sommaren! Jag bor i ett stort hus just nu med massor av plats att förvara allt. Men nu när jag flyttar tillsammans med min kille i en tvåa kommer det bli lite mindre plats. Så min fråga är då till er i som bor i lägenhet, och alla ni andra med bra råd, hur och var förvarar ni ert hö och strö? Vill ju helst att det ska vara smidigt att komma åt och inte ta upp allt för mycket plats.
Jätte tacksam för svar!
Garderob, har höet längst ner i en garderob och sedan hyllplan med tillbehören på tex pellets, sill till sanden, osv. Spånet har jag i plastlådor med lock som står ovanpå chinchilla burarna :)
Jag bor i en lägenhet idag och jag förvarar spån och hö i en av de större garderoberna jag har. Jag har även sand och pelletsen där då jag köpte de sist här nu i stora påsar. Jag brukar hälla upp pelletsen och sanden i burkar och ha vid sidan av burarna då jag har ställt hyller där för mindre förvaring. Sen när något är slut är de bara att fylla på :) Garderoben med höet och spånet står inte långt häller ifrån buren så de gör inget om de blir lite fram och tillbaka för mig :) Annars kanske man kan köpa plastlådor och ställa på varandra bredvid buren och där ha spån och höet i :) eller något sådant ^^
Jag bor i lägenhet och köpte stor mega påsar med hö som jag har nere i förådet. Sen köpte jag stora väskor/påsar som jag proppar fulla som jag har en stående bredvid buren (påsen är med fint mönster) så de är smidigt att ha den så nära buren och ser inte rörigt ut :)
Tack för alla superbra svar :D! Bara att börja planera här nu då :)