Ny kompis
Mina 2honor har blivit av med deras syster då hon smet ur buren och är spårlöst försvunnen Jag letar därför efter en ny kompis till dem. En hona då alltså Färgen spelar ingen roll. Har ni någon hona som är själv så pm mig snälla! Jag bor utanför kristiandstad i Skåne. Min chinchillor får lotties marsvin och kanin pellets. Som är godkänt och bra att ge. De får fri tillgång till fritt vatten som byts varje dag. De får grönt och fint Hö från en bonde. De får samt fri tillgång till sand och gnagarleksaker finns det gått om. Jag har väldigt mycket fritid och därför får dem alltid minst 1tim lektid i ett väldigt stort rum. Det finns inga planer att avla chinchillan. Buren städas ordentligt 1gång i veckan alltid. Mina djur är det viktigaste för mig och de mår bättre att vara tre har jag märkt.
De har även blivit mycket skyggare och gömmer sig under lektid!
Men hur kunde hon bara försvinna spårlöst?
Vi vet inte. Hon lyckades få upp burdörren under natten. Vi började leta under morgonen till kvällen. Vi la mat överallt men la kvar. Vi hittade inga bajskorvar någonstans i huset förutom mitt rum men hon e inte där och fönster har inte varit öppet i huset
Men det är bara att fortsätta leta. Hon måste ju finnas i huset om det inte varit öppet. Hoppas ni hittar henne!