Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 921 ggr
mmtilda00
1

chillabebisar!!!!!?

Hej! Jag tror att min ena chinchilla hona kan vara dräktig. Hon bor med en hane nu så det är inte så förvånande om hon är dräktig.. honan är en white och hanen är en brown/black ebony. Vilken färg kan det bli på bebisarna? Tacksam för svar och tips på hur man ska hantera henne!☺

Vagelöschinchilla
0

Ja det beror ju på om hanen är Brown eller black ebony! Sen om honan bara är white!? Lättare om du skriver vad dom har för färg i stamtavlan om dom har det eller lägger in bild på dom så man ser ;)

mmtilda00
0

På honans stamtavla står det bara att hon är white och hanen en dark/black ebony

mmtilda00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är

mmtilda00
0
mmtilda00
0
Vagelöschinchilla
0

Då kan dom bli!

Vagelöschinchilla
0
Vagelöschinchilla
0
Vagelöschinchilla
0

Nu använder vi ju inte hint of ebony, så antingen är dom ebony eller inte!

mmtilda00
0

Tack!!

izzus
0

Hejsan! jag fick ungar på samma färgblandning för ca ett år sedan och  det blev tre ungar och dom fick färgerna…en hane med färg standardgrå, en till hane som lika sin mor i färg och sen en hona och hon blev mycket mörkt grå/svart (nästan mot svart i vissa ljus ) . Den ljusa ungen var vid födseln mörk på huvudet och ljus på kroppen men ser nu precis ut som sin mamma. Jag var lika som dig jättenyfiken på hur ungarna skulle bli att se ut 🙂

Spjetan
0

Spännande med ungar! Vem är de blivande föräldrarna? De ser söta ut!

S*Silverklippan
0

Skulle vilja göra en ny, där vi använder den svenska färgstandarden, du kan få:

Grey, White, Grey Ebony, Dark Ebony, Black Ebony och White Ebony

=)

S*Silverklippan's Chinchilla

Reg. uppfödare SCAF

www.Silverklippan.se

AnnsofieW
0

Hej jag söker en chinchilla kompis till min hane på 3 år, Skulle du kunna tänka dig att sälja eller vet du någon som säljer? 🙂