Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 835 ggr
lucymiami
0

Ensam chilla

Hej!

Vi har tagit hand om en Chinchilla kille som är 8 år gammal. Han var ensam och tror inte han haft sällskap på ett tag. Han är social och kelig och får mycket uppmärksamhet här hemma. Jag vet att Chinchillor är flockdjur, han är ju så pass gammal nu, ska man hitta en kompis till honom?

Lucy Hjärta

[Emma J]
0

Det tycker jag att du ska. Ta gärna en på prov först så du inte fastnar i en ond cirkel av nya chinchillor om det inte skulle fungera.

Rafflan
0

Svår fråga, skaffar du en kompis nu och den du har dör om några år står du i samma sits igen, men en ensam vuxen, men samtidigt är det klart han skulle må bättre av en kompis :/

Galenidjur
0

Kan man inte skaffa två kompisar till honom då? Då har de ju varandra sen när han dör.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Rafflan
0

det går med 3 hanar men det är större risk för bråk :)

Galenidjur
0

#4 aha. ok. Jag kan inget om Chinchillor, det var bara en spontan tanke 🙂

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Råttan
0

Vi hitta en chinchilla i Malmö som fick flytta ihop med min gamla chinchilla på 17 åt och dom älska varandra. Blev riktiga bröder men tyvärr gick den äldsta bort för ett litet tag sen så nu sitter mitt hittebarn ensamt. Han saknar sällskap trots sin ålder :-) han e ca 7 år så visst går det att ha sällskap till dom även om dom e gamla.