Burräknare till chinchilla?
Hej, jag tänkte kolla med er om det finns någon burräknare till chinchillor och om det annars finns en efterfrågan? Jag har nämligen gjort en burräknare till råttor och möss, och tänkte utöka den med fler djurslag. 🙂

Mvh Stephanie 

Och för den som inte riktigt vet vad jag menar med burräknare, så är det alltså en sida där man kan skriva in måtten på sin bur och få fram om den är godkänd och för hur många djur i så fall. 🙂

Mvh Stephanie 

#1 tror inte det finns och behovet är inte så stort heller då det är få burar som kommer över 0,5 kvm vilket är minimått, 0,75 som det behövs för att ha fler chinchillor är det få burar som är, och är dem det har man byggt dem så medvetet.
Nu fungerar ju en burräknare även på en hemmabyggd bur. Om man har tänkt bygga en bur med ett visst mått, så skulle man då kunna gå in där och kolla. 🙂

Mvh Stephanie 

#3 personligen förstår jag inte varför man behöver den funktionen, det är ju så lätt att räkna själv ^^,
100x50= 5000= 0,5m2
80*70= 5600= 0,56m2
90*60= 0,54m2
Och minst 100 cm hög, svårare än så är det inte ;)
Kan dock förstå funktionen med det till tex möss eller råttor där man kan ha fler djur på mindre yta, men chinchillor kräver sån stor yta att det inte riktigt blir samma sak :)
Jag hittade en sida förut som hade den funktionen, man fick skriva i sitt bur mått så fick man veta hur många chillor man kunde ha i den. Minns däremot inte vad sidan hette eller vad jag sökte på, de va jätte längesen.
Jag tycker att det är en bra ide! 😃