Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett05-att-äga-en-chinchilla
Läst 818 ggr
Chinchilla_lover
0

Carefresh

Kan man ha egetgjort, utan färg i chinchilla buren? (Alltså torkat i sönderrivet papper)

Rafflan
0

Om det är ofarligt för djuren att äta borde det vara okej

jag vet inte vad carefresh är ;)

Chinchilla_lover
0

Carefresh är typ ett (vet inte vad det heter på svenska) men bedding och man kan köpa det i olika färger. Det är igentligen bara i sönderrivet papper, men visste inte om chinchillor får äta papper

Rafflan
0

#2 chinchillor får inte äta behandlat papper som normalt toapapper, tidningspapper eller liknande :)

Roze4235
0

Det är till för chinchillor om du kollar på förpackningen, och det är helt ofarligt för dem att äta. Jag rekomenderar vanlig hamsterbädd från Trixie att ha på/i deras sovplats, den kan man förressten också äta på.. mina chillor älskar det.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Rafflan
2

#4 allt som står på förpackningarna stämmer inte…

Roze4235
0

Du "#5" jag skulle även vilja tillägga att mina chillor har det, äter på det och har inte blivit sjuka.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Rafflan
3

#6 kom och säg det igen tack när du haft en unge som ätit av det hela livet och blivit 15 år, då kan jag lita på att det inte är farligt. Tills dess väljer jag att enbart ge mina chinchillor så naturliga saker som möjligt :)

JenniferSoderberg
0

#0 Bara att he massa toapapper i en bunke med varmt/kokande vatten, låt de stå en timma, börja riv sönder pappret, häll ut vattnet i ett durkslag när du är klar, mosa till bollar, så stora som du får plats med i handen, låt torka, när det är torrt mosar du ut bollarna, sen har du ditt ''carefresh''!

Vill du ha färgglatt går det att lägga till karamellfärg, det är väl ofarligt? (:
Har inte chinchilla själv, men har råttor, så lärde mig detta trix, det är väldigt poppis! (: