Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett: 18-köp-och-sälj
Läst 473 ggr
kungnova
0

Två underbara honor till salu

Hej! Jag måste nu sälja mina underbara chinchilla honor.. Chin-chan Gracie och Atlantis Smaragd, dock omdöpta till Messi och Zippi.

2 år gamla och säljes pga allergi och tidsbrist. Dom behöver inte säljas tillsammans.

Messi (Atlantis) har epilepsi, men har inte haft anfall sen vi började med vetegroddar i fröform. Annars är hon jättegosig och kräver uppmärksamhet, gillar dock inte att bli uppburen.

Zippi är inte tam, och det beror på att vi köpte henne vid 1 år och innan hon kom hit hade hon nästan aldrig blivit uppburen eller blivit gosad med osv.. Vi har försökt och fått framsteg men än inte helt tam, tycker inte om att bli uppburen men med tid och tålamod går det.

ALLT ingår såsom stamtavlor, bur, mat, vattenflaskor osv..

Hemmet är viktigare än priset och sätter då 200 kronor för allt, går dock att diskutera.

Bilder och mer info kan skickas vid intresse. 

Mvh Nova

izzus
0

Hejsan! jag har en fråga…jag har en hona på tio år som har epilepsi och undrar vart du köper vetegroddarna i fröform ? Jag har drivit fram vetegroddar och gett henne men dom blir ju gamla så fort så de skulle underlätta att ge i förform.

Med vänlig hälsning Sussi

Spjetan
0

Man köper vetegroddar i matbutik. Det är som ett lite grovmalet vitt pulver.  Kostar ca 20 kronor för en påse.

Så ger man det till chinchillan i annan skål än den som pelletsen ges i. För att minimera risken att chinchillan utvecklar oönskat beteende med grävning i skålen. Och så skulle vetegroddarna bara försvinna bland pelletsen.

Ibland ger jag mina bara en liten msk och lägger direkt på hyllan. Då kommer de och dammsuger upp alltihop.

[[Hamsterby]]
0

Hej!

Var bor du? 

Har haft chinchillor i många år när jag var liten. Dom skulle få mycket kärlek och omtanke följer det med bur?