Biter sönder flaskorna
Nu har min chilla bitit sönder 2 vattenflaskor på två dagar, verkligen allt vatten läckte ut i buren, och det var inga små flaskor, blir tokig på honom 😡 Han har aldrig gjort så innan, fattar inte vad han fått denna idé ifrån… Känns inte värt att köpa nya flaskor var och varannan dag om han tänker fortsätta med detta, och kan ju inte sitta och vakta dygnet runt heller.
Nån som har någon tanke om hur jag ska göra? Finns det vattenflaskor i typ glas som han inte kan bita sönder?
Ja det finns flaskor i glas med metall munstycken :)
#1 Tack för svar! Har aldrig sett några i djuraffärer innan av någon anledning, får hoppas att jag hittar en. 🙂
Vet inte vart du bor, men Bromma zoo norr om Sthlm har dem iallafall :)
Ligger inte i närheten tyvärr, men tack ändå. :)
Du kan oftast köpa glasflaskor av uppfödare om du letar efter deras hemsidor och kollar på vad dom säljer.
Känner igen de där med flaskorna, dom får aldrig vara ifred. :P
Vi köper spikplåtar/hålplattor på någon byggvarubutik. Det är avlånga plåtar med hål längs kanterna. På Biltema kan du söka på hålplatta, så kan du se hur de ser ut. De finns i olika modeller och olika storlekar. Finns i andra butiker också! Vi fäster dem så att de sitter mellan nätet/gallret och flaskan. Det är billigt och sparar många slantar när man slipper sönderbitna vattenflaskor.
#6 det var jättesmart ju! Tack för tipset 😂
#5 Tack för tipset, ska kolla runt lite. 🙂 Hehe så jag är inte ensam om problemet då 😉 Hade faktiskt aldrig en tanke på att de kunde ge sig på flaskorna innan.
#6 Vad smart! Hur fäster ni dem?