Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett16-foton-och-videoklipp
Läst 1318 ggr
[Wildfires]
0

Välkommen hem Chester!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chester fick flytta hit den 29:e mars, alltså 10 dagar sedan nu. En underbar liten violet kille vid namn Lilac Time från Pepitas uppfödning. Han är verkligen sötare än socker! Jag som alltid haft ett extra öga för violet färgade chinchillor. Så är väldigt glad att han flyttade hit. 

Han är numera sällskap med min fina svarta hane Elmo. Min kille mådde väldigt dåligt efter hans burkompis hade dött. Men nu när han har Chester som sällskap är han ännu en gång pigg som en mört! Dessa två verkar trivas riktigt bra med varandra och de ligger ofta och myser tillsammans.

Detta är Chesters välkomst/foto/utveckningstråd där man kan följa hans uppväxt och framsteg!

[Wildfires]
0

Elmo mår bra nu i sällskapet av Chester.❤️

[Wildfires]
0

Tillsammans trivs dem som bäst. 😃❤️

Spjetan
1

Kul att det går bra!

För de som inte vet så är Elmos namn i stamtavlan Blå Ängelns Diablos. Så skönt att kunna följa honom också! Hans mamma bor hos mig och hans pappa gick nyligen bort vid en ålder av nästan 12 år.

Ser fram emot bilder av de två här ibland!

Virvlande
0

Oj så söta. =)

[Wildfires]
0

Just nu försöker jag få honom tam då han verkar känna sig trygg med buren och hans burkamrat. Det går bra att ta mat ur handen och jag har även fått klappa honom lite lätt på huvudet. 😃

Spjetan
0

Jag tror att du kan hålla fram händerna och jag tror han kommer att hoppa upp i dem! :-)

[Wildfires]
0

#6 Jag kan ju alltid testa, men han verkar inte helt lita på mig ännu. Kan även hälsa att lill-killen gillar att nypas. 😉

Spjetan
0

Han ska bara kolla ifall du är godis! ;-)

Nej, han kanske är lite osäker. Men han var väldigt framåt hos oss, men då satt han med sina bröder och de var inte så lite kaxiga tillsammans ibland!

[Wildfires]
1

Igår fick de komma ut ur buren och springa på golvet. Chester tyckte det var lite läbbigt till en början men sedan vågade han ta sig en bit från buren. :) Elmo han skuttade lika fritt som vanligt.

Kan också glatt säga att Chester äntligen vågade hoppa upp i handen!😃Tre gånger på raken hoppade han upp och blev buren till en annan hylla i buren och sedan snabbt nersläppt så han inte ska tycka det är läskigt att hoppa upp i handen. :) Yay!

Spjetan
0

Jag visste väl att han skulle göra det! Han brukade göra det här! :-)