Tips och ideér?
Var länge sedan jag titta in här, men nu är jag tillbaka! :)
Först så undrar jag vad ni brukar ha för mått på chillornas hängmattor? Gärna så att det skulle få plats två chinchillor om de nu skulle vilja.
Sen undrar jag om era pälsbollar också kissar när de äter hö? Har två pojkar som mer än gärna gör detta och hyllorna blir så äckliga. Vill inte ställa höet i spånet eftersom det ser så stökigt ut, så just nu har jag en fleece filt under. Hur gör ni?
Kan passa på att ställa en fråga till när jag ändå är igång. Jag har en lite chinchilla hane på 7 månader och han är väldigt aktiv av sig. Både han och hans burkamrat är ute varje dag och i buren finns både grenar, betong rör och toarullar samt en boll av pilträ (?). Visst gnager han på det ibland men för det mesta är det bur dörrarnas alla hörn och kanter som försviner, vilket inte är så kul. Ideér?
~Some of my best friends, never say a word to me~ 
Jag får ofta stora kissflläckar under höet, har vinklat en kruka så den sitter fast mellan ett hyllplan och en utskjutande del så den ligger ner, har innan löst det med att lägga en fleecefilt där men den får man byta ut rätt ofta, har tagit bort den nu och torkar av allt kiss och sand som fastnar där nån gång i veckan när jag städar buren. Har en behandlad yta på hyllan där de kissar så det är rätt glatt och enkelt att torka.