Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett18-köp-och-sälj
Läst 882 ggr
Anne.K
1

(S) 2 chinchilla systrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra gången jag lägger upp annons på dessa då jag ångrade mig första gången och ville försöka kämpa på. Men jag får tyvärr inse mina begränsningar nu och jag får helt enkelt inte tiden att räcka till för att de ska få den uppmärksamhet som dessa underbara tjejer förtjänar.

Med risk att låta klischig så svider det något enormt i hjärtat att behöva skriva denna annonsen. När jag skaffade hem dessa tjejer så var det tanken att vara deras livslånga hem. Men livet förändras tyvärr genom åren och allt går inte förutsäga hur det ska bli. Och nu har tiden försvunnit då mycket av min tid går till min dotter samt till min gerbiluppfödning och tyvärr hamnar dessa underbara tjejer i bakgrunden och jag får så dåligt samvete då jag endast hinner med basskötseln så som mat, vatten, burstäd och lite kli under hakan.

Så nu söker jag ett (förhoppningsvis) livslångt hem till dessa tjejer hos någon som kan ge den där extra tiden till kel och aktivering som jag idag inte klarar av.

Jag söker endast hem som är väl pålästa om chinchillor och deras skötsel. Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenheter av djurarten.

Chillorna säljs bara till dig som är minst 18 år (alternativt att om du är yngre så ska målsman vara den ansvarige och även själv ha ett genuint intresse av djurarten).

Tjejerna heter Pixie och Dixie. Stamtavla medföljer ej, då uppfödaren aldrig gav mig någon. Men jag la inte så mycket energi på det då jag ändå bara skulle ha dom till sällskap. Chillorna kommer från Chill-Zone's uppfödning.

Färgen på båda är Medium Ebony.

De är födda sommaren 2011, så det blir 3 år i år. Jag har haft dom sedan de var småttingar.

Tjejerna är nyfikna och framåt, dock avskyr dom att bli lyfta och låter sig inte bli fasthållna. De sitter gärna i knät korta stunder och hälsar på en när man har de lösa. I övrigt så gillar dom att klättra på en och Pixie brukar ibland vilja sitta på mitt huvud. De är två spralliga och roliga tjejer, som är så underbara.

Jag säljer dom för en symbolisk summa på 500 kr (eftersom hemmet är viktigast) då medföljer även en stor hemmabyggd bur (som kanske kostade ca 2000 kr att bygga) med måtten: Bredd:110 cm, Djup: 60 cm och höjd: 160 cm. Buren är hiskeligt tung men den är försedd med hjul så den är bara att rulla om man behöver flytta på den. Bilder på buren kan fås vid intresse av chillorna.
Sedan medföljer sandskål, höskål, matskål och vattenflaska. Samt kvarvarande hö och kvarvarande pellets (mästers chinchillapellets). Sand medföljer dock inte då jag även har det till mina gerbiler.

Jag vill även ha fortsatt kontakt med dig som köpare efter köpet. Bara lite lagom att höra då och då hur tjejerna mår och hur det går och lite bilder är alltid uppskattat så att jag inte får dom bortslitna helt och hållet ur mitt liv.

Skulle du som köpare inte kunna behålla dom i framtiden av någon orsak så tar jag gärna tillbaka chillorna igen om jag har möjligheten. Då jag gärna vill veta vart dom tar vägen.

Chillorna finns i Skara, Västra götalands län. 

OBS! Har du redan en lämplig bur så kan du enbart köpa chillorna utan buren. Pris diskuterar vi då i såfall. Dock säljer jag inte dessa tjejer till att bo i gallerbur då de är vana vid att bo i en stor rymlig bur med täckta sidor som ger extra trygghet.

För mer information eller bilder så är det bara att kontakta mig i tråden, PM eller till min mail: annekananen@hotmail.com

Bild på Pixie:

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Dixie:

Anne.K
0

Om ni undrar över den skiviga pälsen så är det för att jag just nu använder en billig sand då jag just nu inte har råd att lägga pengar på WM-sand tex. som är väldigt dyrt. Så chillorna har fått klara sig på samma sorts sand som jag erbjuder gerbilerna.

Anne.K
0

Putt.

MusCarro
0

Maila mig på toxic_jag@hotmail.com :) Är ev intresserad :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Anne.K
0

#4 Har mailat dig! :)

MusCarro
0

Har inte fått något. Så mailar till din mail ist :)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Anne.K
0

Har svarat på ditt mail. Hoppas mitt svar kommit fram iaf. :)

Anne.K
0

Putt! Tjejerna söker fortfarande ett nytt hem!

Anne.K
0

putt.