Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett11-avel-och-uppfödning
Läst 593 ggr
Smulan_chilli
0

Hona eller hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick lite funderingar om mina tjejer verkligen är tjejer och inte killar. Kollade lite lätt när ena började rida och jaga den andra. Tyvärr så är dom väldigt rädda om svansen och vill inte bli lyftna när dom är i buren så lite svårt att kika men av det lilla jag såg tycker jag det ser ut som pojkar. Först fick jag panik och tänka sära på dom men båda ser lika dana ut så av samma kön är dom iaf. Bilden är dålig men ni som är mer erfarna kanske kan hjälpa mig att se könet oavsett dålig kvalité på bilden. Hoppas dock på tjejer men tror tyvärr att dom är pojkar. Köpte dom för bara 3 veckor sedan så vi jobbar sakta men säkert på att göra dom trygga med oss.

Smulan_chilli
0

En bild till.

Vagelöschinchilla
0

Hade helt klart varit lättare med en bättre bild! Jag tycker att det ser ut som en hona! ;)

Vagelöschinchilla
0

Här kommer lite hjälp till dig! Detta är en hona

Vagelöschinchilla
0

Å detta en hane! Så kolla nu hur dina ser ut ;)

Smulan_chilli
0

Tack för svar:) Hoppas du har rätt att det är tjejer. Ser att bilderna blev ännu sämre när jag la upp dom. Jag har kollat på bilderna men tycker nog dom liknar mer hane. Ska försöka ta bättre bilder när dom är vakna senare idag.

izzus
0

Jag har en hona och hane och i deras förhållande sitter honan lika mycket på hanen. Detta tror jag är en dominansgrej. Min hane har två tydliga pungkulor så för min del.

Smulan_chilli
0

Då kanske jag inte ska oroa mig allt för mycket än, har inte sett några tydliga punkulor iaf. Ska kolla på hanen lite senare när han vaknat och se hur olika dom ser ut. Dominans var det, hon vill visa sin syster att hon bestämmer då ena honan blev lite förtjust i killen.