Ny här!
Hejsan! Jo, jag är ny på chinchilla sajten men har alltid vart intresserad av dem små vackra djuren. Och jag undrade några frågor; 1: Om man skaffar en chinchilla måste man skaffa 2 eller kan man börja med en och sedan "öka" med en till?:) 2: Om jag skulle skaffa skulle jah helst vilja bygga en själv av en stor garderob av ett billigt slag, tips? 3: Har dem toa-lätt (spån osv) underlag eller kan man ha filtar ? Tacksam för svar!
1. Om du skaffar en vuxen som redan sitter ensam kan du ha den ensam en tid och senare skaffa en unge som kompis. Skaffar du dock en unge tycker jag verkligen du ska köpa 2 på en gång, då det är ganska mycket för en liten unge på 10-12 veckor att flytta ifrån mor, syskon och hemmet till ett nytt hem med nya lukter och nya människor så då är en kompis att ty sig till guld värt :)
2. ikea garderoben pax --> http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S69894926/#/S89894591
Billig och bra mått om man vill ha en stor bur :)
3. Har du filtar får du byta flera gånger/dag då dem kissar och det blir äckligt, dem flesta har spån till sina chinchillor :)