Säljes: Rosa bur!
Det här var min drömbur. Tyckte den var så fin. Jag letade ihjäl mig efter att hitta ngn som kunde shippa över den till Sverige.
Väl hemma så insåg impulsiva jag att den inte alls passade mina syften. Då jag eg behöver stora (riktigt större burar) för att jag föder upp råttor.
Så den fina buren står nu tom, använd i endast en enda månad :( Den har brett mellan gallren (lite över 2 cm) så jag klädde den med finmaskigt hönsnät eftersom den är för bredmaskigt för råttor.
Med själva priset för buren + frakkostnad till Sverige betalade jag sammanlagt 1821 skr. Så nu vill jag ha 1000 kr prutat och klart.
Leverans till gbg (ej omnejd) kan ordnas. Den kan även skickas då jag sparat kartongerna , men jag har ingen aning om fraktkostnad just nu. Så fraktkostnaden tillkommer i så fall naturligtvis.
Just nu sitter hönsnätet kvar. Så om den hämtas upp eller leveras till gbg kan jag låta det sitta kvar. Ska den skickas måste jag dock ta av det. Jag kan också ta av det om du/ni vill ha utan.
Positivt med buren är att den kan plockas av i fyra sektioner. Vilket underlättar rengöring enormt. Plocka av en del i taget och duscha av i badkaret. Med hönsnät måste det dock klippas av precis vid varje sektion isåfall och det görs lätt med en avbitartång (för så långt kom jag aldrig).
Den har 4 plattformar, 4 stegar, 3 stora luckor och en ännu större taklucka. Galler i botten som är avtagbart. Fyra hjul. Utdragbar botten.
68x46x129cm
Buren passar även för andra gnagare.
Hör av er i PM eller i tråden.
Så här ser buren ut:
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
Tänk på att du måste ha bildägarens tillstånd innan du lägger upp bilden :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Känner inte att det är så jätteviktigt med bildägarens tillstånd i det här fallet faktiskt.
If not, så tar jag på mig allt ansvar :)
#2 Dock måste man alltid det 😉 Olagligt att ta bilder från nätet nämligen😛 Så ville bara nämna det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror knappast att det blir några repressalier i det här fallet. Men tack för din varning.
Måtten är inte lagliga för chinchillor.
Aha, ok inte en chinchillabur då alltså. Ber om ursäkt.
Kan låsas
Buren är verkligen super fin men som Spjetan redan sagt så är denna inte godkänd som chinchilla bur då den inte håller måtten.
Dock tycker jag den kan få stå kvar då det kan vara så att chillaägare har andra djur som de tycker skulle kunna passa i denna bur.
Men vill du låsa den så gör vi så klart det?