Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett05-att-äga-en-chinchilla
Läst 765 ggr
Brandy
0

Chinchilla VS. Hermelinkanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena. Som vissa här kanske vet äger jag en liten hermelintjej. Jag har dock tänkt ta hand om 2 chinchillor jag funnit på blocket. Jag har mycket kärlek att ge och personen vill inte ha dem kvar längre.

Min fråga är hur bra chinchillor och kanin går ihop. Jag tänker givetvis ha separata burar men kan de vara lösa ihop tror ni? Några goda råd till en blivande chinchillaägare? 

Tacksam för svar snarast. 😊

-Aida-
0

Det kan gå och de kanske inte går, de beror nog på chillorna, till exempel min svarta chinchilla kommer inte överens med någon annan djur art än sin egen medans min ljusa chilla är nyfiken och väldigt snäll mot alla andra djurarter. Svårt att säga om hur just dina chillor kommer reagera mot kaninen, man vet ju inte förrän man provat, dom har också två helt olika språk mellan varandra, så det kan bli konflikt, jag har alltid provat att låta olika djur träffas, ibland funkar de, ibland inte. Det viktiga är att övervaka deras träff så ingen kommer till skada.

magganhm
1

Jag har två kaniner och två chinchillor som sitter i varsina burar i ett gemensamt rum och när jag ska rasta dem har jag dem lös tillsammans i rummet och det går hur bra som helst, dem är hur snälla som helst med varandra dem brukar till och med ligga och sova med varandra när dem är lös. så för mig och mina djur har det funkat, så tycker du ska försöka att se hur det funkar och om det inte funkar så är det ju bara att rasta dem var för sig.