Chinchilla iFokus

Chinchilla

Etikett01-allmänna-diskussioner
Läst 380 ggr
-Aida-
0

Gnagare till danmark

Jag kommer flytta till danmark när jag hittat lägenhet men en person som förblir anonym sa att jag inte kan ta med mina chinchillor när jag flyttar, att de inte är tillåtet. Vet ni hur de fungerar att ta med djur vid flytt till danmark? Måste jag göra något för att få tillåtelse? Själv har jag läst om chillor som flyttar till både norge och danmark, så att de inte går finns inte för mig.

LadyS
0

Ser ingen anledning till att du inte skulle få flytta med dina djur till Danmark. 

Det är ju många som köper djur av varandra över gränserna och tar dessa med sig hem. Så varför skulle man inte få? 

Om inte minnet sviker mig helt så får man importera/exportera 5 chinchillor per/person enligt svensk lag.

Zuzziquie
0

5 chinchillor per person får du utan problem föra över gränsen utan att du behöver några tillstånd eller liknande alls till Danmark och andra EU-länder (och samma sak att ta in till Sverige från annat EU-land (och även bla Norge))

Det att tänka på i sammanhanget (du nämnde Norge) är att det inte är lagligt att ta in chillor till Norge utan tillstånd.

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

-Aida-
0

Tack för era svar, de besvarade mina frågor, då fortsätter sökandet då efter lägenheter. :D